در امر حجاب کوتاهی کردیم/ برخورد درست با بدحجابی با قید فوریت شروع شود

معاون اول قوه قضاییه، گفت: باید اعتراف کنم که در خصوص موضوع حجاب در طول ۴۰ سال گذشته همه کوتاهی کردیم و هیچ پاسخی برای آن نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت الاسلام محمد مصدق کهنموئی پیش از ظهر روز دوشنبه(۱۶مردادماه) در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه امروزه کشور اسلامی ایران در مرحله حساسی از نظر پیشرفت ها و دستاوردها در طول چند سال داشته قرار دارد، اظهار کرد: بویژه  امسال انتخابات بزرگی را  که در پیش داریم ، دشمن در اتاق فکر در حال برنامه ریزی برای ایجاد دو قطبی در کشور ایران است.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است که بین قوا اختلاف افکنی کند ، افزود: این یک تحلیل نیست بلکه  یک خبر است و همه ما  کارگزاران و مردم  باید حواسمان جمع باشد که مبادا در زمین دشمن بیافتیم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه هرروزه دشمن یک بهانه ای  ایجاد میکنند و از آن بهانه استفاده لازم را میکنند تا دولت و قوه قضاییه درگیر شود، بیان کرد: سالی که گذشت برای قوه قضاییه سال بی نظیر بود نسبت به سال های گذشته که مسائلی که در این قوه پیش آمد که از جمله  این اتقاقات اغتشاشات سال گذشته در کشور و برخورد با بی حجابی است‌.

در امر حجاب همه کوتاهی کردیم
حجت الاسلام مصدق تصریح کرد: خوشبختانه با کمک خداوند و با تاسی مقام معظم رهبری و مدیریت  ریاست قوه عزت مندانه از روزهای سخت اغتشاشات  عبور کردیم و دشمن ناامید شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در روزهای اخیر دشمن با بهانه برخورد با بی حجابی ورود پیدا کرده است و دولت، مجلس و قوه قضاییه را در خود درگیر کرده است، اظهار کرد: باید اعتراف کنم که در خصوص موضوع حجاب در طول ۴۰ سال گذشته همه کوتاهی کردیم و هیچ پاسخی برای آن نداریم.

وزرای آموزش و عالی و آموزش و پروش باید پاسخگو باشند 

این مقام مسئول تصریح کرد: مجموعه قوانین حجاب از  سال ۶۴ بعد تدوین شده است و قانون حجاب را داریم بطوریکه در همان سال ها ۹ قانون در رابطه با بد حجابی وجود دارد و از سال ۷۶ به بعد نیز ۹ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که خاک میخورد و ۱۱ مورد مربوط به تخلفات و موارد انظباطی مرتبط با حجاب و پوشش در رابطه با وزارت خانه ها وجود دارد.

حجت الاسلام مصدق با بیان اینکه تمام این موارد یک قانون است و اگر امروز که میخواهیم قانون را بروز رسانی کنیم  ایرادی ندارد، افزود: نباید منتظر لایحه ها  باشیم ما قانون داریم!

وی ادامه داد: وزاری آموزش و عالی از چهل سال پیش تا کنون باید پاسخگو باشند که در رابطه با قوانین مرتبط با حجاب در دانشگاه ها نسبت به دانشجویان چه کرده اند؟ آموزش و پروش هم باید در طول این مدت  پاسخگو باشد که اقداماتی کرده است؟

فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در کشور ایجاد نکرده ایم

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه خیلی از کارهای انجام شده برخوردی نبوده بلکه برای پیشگیری بود، افزود: قانون برنامه تدوین کرده است که برای پیشگیری از وقوع تخلفات چه کند که اگر در طول ۴۰ سال به وظایف خود در این خصوص عمل میکردیم نتیجه آن را  در جامعه شاهد می شدیم که خود مردم برای بد حجابی ورود می کردند، ولی متاسفانه امروزه این روحیه در مردم نیست چرا که این فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در کشور ایجاد نکردیم.

حجت الاسلام مصدق تصریح کرد: ما زمانی در خصوص موضوع بدحجابی موفق خواهیم بود که فرهنگی را ایجاد کنیم که خود مردم نسبت به موضوع عکس العمل نشان دهند، این عکس العمل به معنای برخورد نیست بلکه رفتارشان طوری باشد که ما از این نوع حجاب راضی نیستیم.

وی اظهار کرد: افراد بسیار نادری بصورت نظام مند با دریافت پول از خارج کشور و در ملا عام بصورت برهنه و بدون روسری حاضر میشوند قطعا قوه قضاییه با این افراد برخورد میکندو ما از پلیس در برخورد با این افراد حمایت میکنیم.

برخورد درست با قید فوریت شروع شود

این مسئول تاکید کرد: برخورد درستی که باید در خصوص امر بدحجابی در دانشگاه ها، آموزش و پرورش و..  انجام گیرد با قید فوریت شروع شود.

حجت الاسلام مصدق گفت: زمانی در امر حجاب موفق هستیم که کاری کنیم که جوانان خودشان با حجاب شوند ولی دشمن در حال حاضر از این فرصت استفاده میکند تا مردم را به دو گروه بی حجاب و با حجاب تقسیم کند، مردم ما متدین، ایثارگر بوده و جنگ را مدیریت کرده اند و دشمن در صدد ایجاد تفرقه است و نظام برخورد میکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، در پایان این مراسم طی حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه؛ حجت‌الاسلام «فرجی برحق» به سمت رئیس کل دادگستری استان زنجان معارفه و از خدمات شایسته حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تکریم شد.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha