ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق در خراسان جنوبی 100 میلیارد تومان است

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق در استان از ابتدای سال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) خراسان جنوبی، حسن شجاعی‌نسب در جمع خبرنگاران، با اشاره به سالروز شهادت محمود صارمی، اظهار داشت: این شهید بزگوار از حضور در خطرناکترین میدان‌ها ترسی نداشت و تا آخرین نفس بر رسالت خود باقی ماند.

وی افزود: امروز در کشور ما مردم شایسته بهترین خدمات هستند و در نظام ارزشی جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم از بالاترین ارزش‌هاست.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: کارکنان نیروی انتظامی امنیت و آسایش خود را تقدیم آرامش و آسایش مردم می‌کنند و سند آن نیز تقدیم ۱۳۸ شهید از ابتدای امسال از نیروی انتظامی است.

شجاعی‌نسب به اربعین اشاره کرد و افزود: در چهار ماهه سال جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ جلد گذرنامه عادی و زیارتی صادر شده است.

وی بیان داشت: متقاضیان می‌توانند گذرنامه زیارتی را با مراجعه به سامانه پلیس من و یا با مراجعه به واحدهای دریافت گذرنامه ظرف مدت سه تا پنج روز و با قیمت ۵۰ هزار تومن دریافت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی ضمن توصیه به مردم بر این اساس که اگر ضرورتی در اخذ گذرنامه‌های عادی در این ایام ندارند، دریافت آن را به روزهای بعد از اربعین موکول کنند، تصریح کرد: گذرنامه زیارتی اربعین به مدت ۵ سال اعتبار دارد.

شجاعی‌نسب با بیان اینکه از ۳۱ تیر ماه تاکنون ۲ هزار نفر در استان درخواست گذرنامه زیارتی اربعین را داشته‌اند، گفت: هیچ فردی نباید بدون در دست داشتن گذرنامه به سمت مرز حرکت کند.

*برقراری روزانه 800 تماس با مرکز فوریت‌های پلیس خراسان جنوبی

وی با اشاره به اینکه مرکز ۱۱۰ اولین پل ارتباطی پلیس با مردم است، تصریح کرد: از ابتدای امسال بیش از ۱۱۴ هزار تماس معادل روزی ۸۰۰ تماس، با مرکز فوریت‌های پلیس برقرار شده که از این تعداد ۳۶ هزار تماس راهنمایی و ارشاد بوده و ۶۲ هزار تماس عملیاتی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ هزار مراجعه حضوری به پلیس برای دریافت خدمات انتظامی ثبت شده است.

شجاعی‌نسب ادامه داد: علاوه بر اقدامات سلبی در حوزه مشاوره نیز از ابتدای سال ۸ هزار و ۳۶۵ نفر به مراکز مشاوره و آرامش پلیس مراجعه کردند که با تلاش مددکاران ۷۸ درصد پرونده‌ها به مصالحه انجامیده است.

وی تصریح کرد: در راستای نظارت بر اماکن عمومی بیش از ۶ هزار ۲۰۰ مورد بازدید انجام شده و ماحصل آن تذکر به 5 هزار و ۷۱۸ مورد و اخذ تعهد از ۱۱۴ مورد و پلمب 11 مورد بوده است.

*ارتباط الکترونیکی با مراجع قضایی در 90 درصد از پاسگاه‌ها

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: برای تسهیل خدمتگذاری بیش از ۹۰ درصد پاسگاه‌ها با مراجع قضایی و پزشکی قانونی ارتباط الکترونیکی دارند که به حذف ترددها و کاهش هزینه‌ها کمک شایانی می‌کند.

شجاعی‌نسب با اشاره به جرایم فضای مجازی و مقابله با جرایم سایبری، اظهار داشت: سه جرم اول سایبری در استان شامل کلاهبرداری رایانه‌ای ۴۰ درصد، برداشت اینترنتی ۳۲ درصد و هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۱۲ درصد می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه مقابله با مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵ تن انواع مواد کشف شده که بیش از ۳ هزار نفر دستگیر و ۵۴۰ دستگاه توقیف شده است.

*کشف بیش از 2 میلیون سوخت قاچاق در استان

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: تمرکز ما در رابطه با قاچاق کالا در استان بر روی قاچاق فرآورده‌های نفتی و سوخت است، در این راستا بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده است.

شجاعی‌نسب با اشاره به کشف ۱۱۰ هزار و ۷۲۵ قطعه طیور در استان، عنوان کرد: ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق از ابتدای سال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی از توقیف هزار و ۱۲۴ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق در خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری در حوزه تصادفات تعداد جان‌باختگان کاهش داشته است، اظهار داشت: از ابتدای امسال بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ تردد از جاده‌های استان انجام شده اما تعداد جان‌باختگان کاهش داشته است.

شجاعی‌نسب اظهار داشت: اعمال قانون و برخورد با رانندگان متخلف یکی از روش‌های پیشگیرانه است که در این راستا از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۰ هزار راننده متخلف اعمال قانون شده‌اند.

وی بیان داشت: ۴ هزار و ۵۸ خودرو توقیف فیزیکی، ۹ هزار و ۶۰۲ خودرو توقیف سیستمی و هزار و ۶۱۱ دستگاه موتورسیکلت مزاحم توقیف شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سلامت رانندگان در حوزه خودروهای عمومی یک شرط است از اخذ تست سلامت ۱۴۸ راننده در استان خبر داد.

شجاعی‌نسب گفت: از ابتدای امسال ۵ هزار و ۵۵۲ فقره گواهینامه رانندگی در استان صادر شده و ۱۵ هزار و ۶۲۸ خودرو شماره‌گذاری شده است.

وی با اشاره به برخورد با خودروهایی که آلودگی صوتی دارند، گفت: در این راستا طرح‌های متعددی اجرا کردیم که منجر به توقیف فیزیکی ۹۳ دستگاه شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: در رابطه با کاهش سرقت طرح‌های مختلفی اجرا شده و از ابتدای امسال هزار و ۳۵۲ نفر سارق دستگیر شده است.

شجاعی‌نسب بیان داشت: در راستای اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان، امسال ۵۵۲ نفر از سربازانی که توانستند گواهی مهارت دریافت کنند وارد بازارکار شدند و برای دریافت وام کم بهره به بانک‌ها معرفی شدند.

*در زمینه عفاف و حجاب در خراسان جنوبی دچار چالش نیستیم

وی عنوان کرد: در حوزه عفاف و حجاب با عنایت به تکلیف شرعی و به عنوان سومین مولفه موثر و مطالبه مردمی، گشت‌های انتظامی متعددی داریم و ماموریت را از طریق گشت‌ها در معابر، صنوف و داخل خودرو دنبال می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی تاکید کرد: در خراسان جنوبی با رعایتی که مردم در زمینه عفاف و حجاب دارند، دچار چالش نیستیم.

شجاعی‌نسب از پاسخگویی شبانه‌روزی پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در استان خبر داد.

وی با اشاره به جرایم اقتصادی در استان، خاطرنشان کرد: امسال آمار احتکار در خراسان جنوبی کاهش یافته، پولشویی افزایش و اخلال در نظام اقتصادی نیز افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha