خبرنگاری در حوزه سلامت، فراتر از مرزهای تعهد حرفه ای، که به مثابه رسالتی اخلاقی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با گرامیداشت فرا رسیدن روز ملی خبرنگار، این روز را به فعالان این عرصه تبریک گفته و تلاش متعهدانه آنان را در ترسیم مسیر توسعه آینده، پاس داشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» در این پیام با گرامیداشت یاد و خاطره شهید «محمود صارمی» و تمامی شهدا و درگذشتگان این عرصه، خبرنگاری در حوزه سلامت را فراتر از مرزهای تعهد حرفه ای، که به مثابه رسالتی اخلاقی توصیف کرد.
در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مناسبت آمده است:
بی تردید یکی از برجسته ترین وجوه تمایز عصر حاضر در قیاس با گذشته، نفوذ روزافزون تکنولوژی های رسانه ای بر تمامی ابعاد حیات بشر امروز است که موجب تاثیر گسترده بر زندگی یکایک ما گردیده و اکنون رسانه به نحو گسترده ای، با سیطره ای بی حد و حصر، توانسته روشنگر مسیر حیات و حرکت در جوامع گوناگون باشد.
آنچه در کنار رشد دانش و تکنولوژی، این توانمندی را غنا بخشیده، بهره مندی فعالان عرصه رسانه از دانش و بینش توامان نسبت به اهمیت حرکت رو به جلوی جوامع است که ثمره رویکرد متعهدانه نسبت به مردم است.
اصحاب رسانه، به عنوان صاحبان اندیشه دنیای امروز که با قدرت قلم، امیدبخش روشنی و امید از دل چالش ها بوده و دریچه های فردای بهتر را به مدد روشنگری، به روی جامعه می گشایند و این همت راستین، در عرصه سلامت و اعتلای این موهبت حیاتی، فراتر از مرزهای تعهد حرفه ای، که به مثابه رسالتی اخلاقی تعریف می شود، تلاشی ارزنده است که فعالان رسانه ای این حوزه، همواره با علم به این اهمیت، به آن جامه عمل پوشانیده اند.
از جمله عرصه های تعالی بخش عرصه سلامت فارس از دیرباز تاکنون که به عنوان چراغی روشن فرا روی مسوولان و متولیان این عرصه همواره نقش آفرینی کرده و دیدگاه ها را نسبت به دغدغه های مردمی در این عرصه جهت رفع به موقع آن ارتقا بخشیده است، حضور خبرنگاران توانمند، پویا و آگاه نسبت به اهمیت حوزه بهداشت و درمان در مسیر توسعه جامعه بوده که ضمن انعکاس شایسته مسایل مردمی به کارگزاران آنها، همراهی کوشا و مطمئن برای متولیان سلامت در تمامی عرصه ها بوده و به واسطه این همراهی صادقانه، حرکت در مسیر رشد و تعالی مجموعه سلامت استان، تسریع و تسهیل گردیده است.
به مناسبت روز خبرنگار، شایسته است این روحیه همدلانه را صمیمانه ارج نهاده و قدردان حضور انگیزه بخش شما عزیزان در مسیر تعالی سلامت فارس عزیزمان باشیم.
با گرامیداشت یاد و خاطره شهید «محمود صارمی»، شهید ارجمند عرصه خبر و همچنین تمامی شهدا و درگذشتگان عزیز این عرصه که تعبیرگر مفهوم والای شرافت حرفه ای بوده اند، این روز را به یکایک فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی، به ویژه خبرنگاران محترم عرصه سلامت فارس صمیمانه تبریک و تهنیت می گویم.
با آرزوی سلامت روزافزون شما عزیزان پرتلاش، امید است مسیر تعالی اندیشه و توسعه جامعه، از گذرگاه روشنگری که شما عزیزان محقق ساخته اید، مسیری پرفروغ و امیدبخش باشد.
دکتر سید وحید حسینی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha