تولد ۱۰۹ نوزاد زنجانی؛ با اجرای طرح نفس در طی یک سال گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه اجرای طرح نفس از تیرماه سال گذشته در استان آغاز شده است، گفت: ۱۰۹ نوزاد تا پایان تیرماه سال جاری با اجرای این طرح، متولد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مشهود تقیلو در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نفس در استان تا پایان تیرماه سال جاری، ۴۰۴ مادر مصمم به سقط، شناسایی و مورد مشاوره قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با مداخلات انجام شده، ۳۹۷ نفر از این مادران، از سقط منصرف و به بارداری خود ادامه داده‌اند که موفقیت بیش از ۹۸.۳ درصدی این طرح را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: از مجموع مادرانی که از سقط منصرف شده‌اند، ۲۳.۱ درصد تحت حمایت‌های مالی و معیشتی قرار گرفته و  ۷۶.۹ درصد صرفا با مشاوره و دریافت آموزش‌های لازم به بارداری خود ادامه داده‌اند.

 تقیلو  با بیان اینکه بحران کاهش جمعیت در ایران که از دهه‌های اخیر آغاز شده، تاثیرات مخربی بر حوزه‌های مختلف در ۳۰ سال آینده خواهد گذاشت، گفت: متأسفانه آنچه غم‌انگیزتر است، آمار بالای سقط‌های جنایی است که به این بحران دامن زده است.

وی افزود: با توجه به ماهیت انجام سقط‌های عمدی، آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد،اما یکی از بهترین، منطقی‌ترین، مهم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای افزایش جمعیت، کمک به حفظ جنین‌هایی است که قربانی این سقط‌های جنایی می‌شوند.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha