مدارس زنجان ۲۳۰ نفر مربی پرورشی نیاز دارد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۹۰ مربی پرورشی تخصصی در سطح مدارس استان داریم، ولی با این وجود همچنان در این حوزه به ۲۳۰ نیروی مربی پرورشی نیز نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،علی اسماعیلی روز چهارشنبه(۱۸ مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، ضمن تبریک روز خبرنگار و اشاره به اهمیت خبر و رسانه، اظهار کرد:
تنها دریچه ای که مردم میتوانند در دستگاه ها و نهادها حضور داشته باشند، اهالی رسانه است که چشم بینای مردم هستند.

وی با اشاره به رویه جدید در نوع نگاه به کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی دبیرستان، افزود: در همین راستا مطالبه عمومی خاصه بر این بود که نمرات امتحانات نهایی ثبت شده مورد دقت باشد که نوع برگزاری امتحانات نهایی و بحث تصحیح اوراق نیز به شیوه جدید درآمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، تصریح کرد:  در تاریخ ۱۷۰ ساله رسمی آموزش‌وپرورش در کشور داده‌هایی که در خردادماه سال‌جاری در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گرفت یکی از استانداردترین داده‌ها و نمرات بود.

اسماعیلی با بیان اینکه تصحیح اوراق در سال جاری بصورت ملی برگزار شد،افزود: میانگین قبول شدگان نهایی امسال در سطح کشور ۶۹.۴۲ درصد بود که میانگین قبولی دانش آموزان در سطح در استان زنجان ۷۰.۷۲ درصد بوده که بالاتر از سطح کشوری است.

وی در ادامه در بخش دیگری از سوالات خبرنگاران در خصوص مولد سازی بیان کرد: در سال جاری ۴ ملک با مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده‌ شده است که به محض دریافت مجوز و صدور مبلغ از وزارت اقتصاد و دارایی در امر مدرسه‌سازی هزینه خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین در هفته دولت سال‌جاری نیز ۱۸ کلاس جدید در قالب ۲۳ مدرسه افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص کمبود مربی پرورشی در استان گفت: از جهت مربیان تربیتی در مضیقه هستیم، و باوجود ۵۰۰ نیروی تربیتی و ۴۰۰ مشاور در استان نمی‌توانیم نیاز مربی پرورشی و مشاور را در همه مدارس پوشش دهیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹۰ مربی پرورشی تخصصی در استان داریم، ولی همچنان در این حوزه به ۲۳۰ نیروی مربی پرورشی نیز نیاز داریم.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha