دولت به خراسان جنوبی نگاه ویژه دارد/مسوولان هم‌افزایی داشته باشند

فرماندار بیرجند گفت: نگاه دولت به خراسان جنوبی نگاه ویژه‌ای است بنابراین باید با هم‌افزایی و وحدت کلام در مطالبات از این فرصت استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، علی فاضلی‌فرد ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه، اظهار داشت: خبرنگاران قشر مظلوم، پرتلاش و در معرض آسیب هستند.

وی افزود: مدیران خراسان جنوبی در خارج استان برد کاری بالایی دارند اما در بازگشت به استان و در داخل استان قدرت‌شان تحلیل می‌رود و نگاه‌های جزیره‌ای غالب می‌شود.

فرماندار بیرجند بیان کرد: به هیچ عنوان، اداره‌ای را نخواهیم پذیرفت که حیاط‌ خلوت ادارات‌کل باشند.

فاضلی‌فرد افزود: مدیران شهرستان بیرجند باید قوی‌ترین مدیران باشند تا هم الگوی سایر شهرستان‌ها شوند و هم استان را به سمت توسعه بروند.

وی با تاکید بر جوان‌گرایی در مرکز استان، گفت: ظرفیت و حجم کار در مرکز استان فوق‌العاده بالاست، یک سوم جمعیت استان بر اساس سرشماری در بیرجند مستقر هستند اما نگاهی که در بیرجند وجود دارد نگاهی شهرستانی است.

فرماندار بیرجند ادامه داد: زیرساخت‌های بیرجند باید به گونه‌ای باشد که مراجعات از سایر شهرستان‌ها به مرکز استان بدون هیچ مشکلی فراهم و خدمات در خور مرکز استان باشد.

فاضلی‌فرد بیان کرد: در همه استان‌ها یک سهم از اعتبارات به عنوان مرکز استان ابلاغ می‌شود چراکه زیرساخت‌ها مربوط به کل استان می‌شود.

وی تصریح کرد: نگاه جزیره‌ای باید کنار گذاشته شود و نگاه همه مدیران توسعه استان باشد.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: بعد از ۱۹ سال از استان شدن خراسان جنوبی، هنوز برخی از مدیران ملی نام شهر بیرجند را با سایر شهرها اشتباه می‌گیرند و این ضعفی است که استان نتوانسته خود را در سطح ملی بشناساند.

فاضلی‌فرد شاخص مبنای توزیع اعتبارات را جمعیتی و محرومیتی عنوان کرد و گفت: اعتبارات باید بر اساس این شاخص‌ها و قانون به مرکز استان ابلاغ شود.

وی با اشاره به رسالت مهم رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: رسانه باید نقدهای منصفانه و عدالت محور داشته باشد تا مدیر به حرکت دربیاید.

فرماندار بیرجند خاطرنشان کرد: نگاه دولت به خراسان جنوبی نگاه ویژه‌ای است بنابراین باید با هم‌افزایی و وحدت کلام در مطالبات از این فرصت استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha