️مسولان شهرستان نسبت به ایاب و ذهاب زوار حسینی مدیریت کنند

حجت الاسلام آزاد امام جمعه لامرد گفت: مسولان نظارتی و امنیتی نسبت به ولنگاری فضای مجازی شهرستان که مطالبه جدی مردمی است ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ،خطبه های نمازجمعه این هفته لامرد توسط حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه شهرستان در مصلی الغدیر این شهر و با حضور آحاد نمازگزاران لامردی برگزار شد که وی بر نشست و برخواست با اهل تقوی تاکید کرد و گفت: انتخاب رفیق را از دل انسان های باتقوا انتخاب نماییم.

وی ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت آقا اباعبدالله الحسین(ع) و شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: شیطان با تمام جنودش دست به دست هم دادند تا نور خدا را در عالم خاموش کنند اما وجود مبارک امام سجاد (ع) با مدیریتی که کردند همه عالم را حسینییه نمودند و در مواقعی که فضا مناسب بود قرآن را ترویج می دادند.

او با بیان این موضوع که قرآن سفارش به اهلبیت می کند تصریح کرد: امام سجاد (ع) می فرمایند اگر همه اهل عالم از مشرق تا مغرب هیچ کس روی زمین نباشد جزء قرآن، من احساس وحشت و تنهایی نمی کنم.

وی ادامه داد: دشمنی که با تمام هجمه ها به مبارزه با قرآن آمده تا نور قرآن را خاموش کند، باید دست به دست هم دهیم و نور قرآن را در جان و دل خانواده هایمان روشن کنیم.

خطیب جمعه لامرد گفت: یکی از نکته هایی که واجب و نیاز جامعه اسلامی است وجود حوزه های علمیه که بعنوان منادیان، پرچم داران و مبلغان دین اسلام و قرآن و اهلبیتند می باشند، لذا دختران و پسرانی که استعدادهای خوبی دارند و به درد مبلغی دین می خورند وارد حوزه های علمیه شوند و بعنوان سربازان آقا امام زمان خدمت کنند.

وی تاکید کرد: خوشا به حال کسانی که به طرف علم و نور قرآن می روند و مجموعه های فرهنگی، برنامه های قرآنی را پررونق تر، جذاب تر کنند و خانواده ها نیز ورود کنند زیرا لحظه به لحظه زندگی مان به قرآن نیازمندیم.

امام جمعه لامرد ضمن تبریک روز خبرنگار از کسانی که بانی و باعث جود رسانه های مکتوب و غیرمکتوب در شهرستان شده اند تا این منطقه را به استان و کشور معرفی نمایند تشکر و قدردانی نمود.

وی تاکید کرد: در فضای رسانه ای شهرستان نکات قوت خوبی وجود دارد که اخبار شهرستان را به خوبی مخابره می کنند، اما بعضا آسیب هایی همانند ولنگاری و یا دامن زدن به بعضی از موضوعات وجود دارد که اهمیتی برای پرداختن به آن از پشت این تریبون مقدس وجود ندارد و مسولان نظارتی و امنیتی کار خود را به نحو احسنت انجام دهند و این مطالبه جدی مردم است.

او گفت: اخبار و اتفاقات خوبی در منطقه رقم می خورد اما خیلی مواقع اخباری که در زمینه های اقتصادی، فعالیت های اجتماعی، صنعتی، عرصه های فرهنگی، علمی و... در حال رقم خوردن است را به خوبی نمیبینیم.

حجت الاسلام آزاد گفت: در ایام محرم و صفر جای این را دارد که خبرنگاران روی این موضوعات به جد کار کنند و با هنرمندی دقیق آن را به دنیا انتقال دهند.

وی گفت: در بحث محتوایی همه اتفاقاتی که در حال رقم خوردن است حول محور خبر است، و رسانه قوی و غنی که بتواند نیازهای جامعه را جهت دهی کرد در منطقه وجود ندارد و عزیزانی که دغدغه و توانایی دارند در این موضوع ورود کنند.

حجت الاسلام آزاد خاطرنشان کرد: قبل از اینکه دشمن افکار جامعه و جوانان ما را به سمت نیات پلید خود بکشاند باید از طریق رسانه افکار جامعه، جوانان و خانواده ها را جهت دهی کرد و امید است این خلاء جبران شود.

وی با بیان این موضوع که مردم در بحث ارز و صدور گذرنامه دچار مشکل شده اند تصریح کرد: حمل و نقل، و ایاب و ذهاب زوار حسینی در شهرستان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و میطلبد ستاد اربعین کشور فکر جدی به حال این موضوع کنند و مسولان شهرستان در مورد ایاب و ذهاب زوار اربعین حسینی تا مرز شلمچه مدیریت کنند، و به مردم گزارش دهند.

وی، در بخش پایانی خطبه های نمازجمعه این هفته لامرد به وضعیت بغرنج آب در این منطقه اشاره کرد و گفت: منطقه لامرد به عنوان منطقه ممنوعه برای حفر چاه آب است و مردم نیاز مبرم به آب جهت موضوعات مختلف دارند، که میطلبد دولت خدمات ویژه ای نسبت به این موضوع برای مردم داشته باشد و در این زمینه چاره اندیشی کند.

امام جمعه لامرد، با تاکید بر اینکه مسولان و متولیان امر آب نظارت جدی تری در این زمینه داشته باشند اظهار کرد: مردم باید در مدیریت مصرف آب دقت کنند و در گوشه و کنار شهر بعضا آب مصرفی شهروندان را برای باغات و درختان استفاده می کنند که این نیاز را باید از مسیر دیگری دنبال کرد.

خبرنگار/ محمود صابری زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha