پیگیری پنج اقدام شاخص در کارخانه فولاد قاینات

استاندار خراسان جنوبی گفت: پنج اقدام مهم و شاخص در کارخانه فولاد قاینات انجام شده یا در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، جواد قناعت در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران از کارخانه فولاد قاینات در جمع خبرنگاران، گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه و خاص به موضوع اقتصاد دارد و این موضوع در خراسان جنوبی هم به خوبی دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: در سطح استان شاهد تحولات اقتصادی، کارهای نو و فعال شدن طرح‌ها و واحدهای اقتصادی هستیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از شهرستان‌هایی که در حوزه اقتصاد با تحولات خاص و فعالیت‌های جدی همراه بوده، شهرستان قاینات و کارخانه فولاد است.

وی با بیان اینکه در این کارخانه پنج اقدام بزرگ رقم خورده یا در حال انجام است افزود: فاز نخست طرح فولاد قاینات یعنی واحد احیای مستقیم با سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال در سفر دوم رئیس جمهور به استان - ۲۴ آذر سال گذشته - به بهره‌برداری رسید.

قناعت با اشاره به بازدید میدانی امروز به همراه مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: دهه فجر امسال شاهد افتتاح فاز دوم این طرح برای تولید شمش فولاد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی واحد فرآوری آهک هیدراته با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در جوار مجتمع فولاد قاینات تا چند ماه آینده آغاز می‌شود و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز سوم (خط نورد فولاد) و به عبارتی تکمیل زنجیره تولید فولاد با اعتبار پیش‌بینی شده بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته آب مورد نیاز مجتمع فولاد قاینات از محل پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر قاین تامین می‌شود که عملیات اجرایی تصفیه‌ خانه فاضلاب قاین با مشارکت ایمیدرو و انتقال پساب به مجتمع فولاد قاینات سال گذشته با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با پیگیری‌های مستمر و ورود جدی شرکت ملی فولاد، این اقدامات مهم در زمان مقرر در این واحد اقتصادی کلان و مهم استان اجرایی شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: واحد فولادسازی مجتمع فولاد قاینات در حال حاضر حدود ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حامد حسن‌نژاد پیش بینی سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری از واحد فولادسازی این مجتمع را بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: واحد فولادسازی با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از واحد فولادسازی زمینه فعالیت و اشتغال ۷۰۰ نفر دیگر فراهم خواهد شد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی خام سال گذشته با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران امروز به همراه استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان با هدف اطلاع از وضعیت فعالیت کارخانه فولاد قاینات و میزان تولید آهن اسفنجی، از این مجموعه بازدید کرد.

بررسی راهکارهای تسریع در روند اجرای فازهای توسعه‌ای و رفع موانع از مسیر اجرای واحد تولید شمش و فولادسازی از دیگر اهداف این بازدید بود.

فاز اول مجتمع فولاد قاینات (واحد تولید آهن اسفنجی) همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی افتتاح شد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز دوم (واحد تولید شمش) نیز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین برای تامین آب مورد نیاز کارخانه فولاد قراردادی بین ۲ شرکت فولاد و آب و فاضلاب منعقد شده تا نیاز آبی مجتمع فولاد قاینات از محل پساب فاضلاب شهر قاین، تامین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha