کد خبر: 202521
۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳
۴۴ میلیون ایرانی بیمه سلامت دارند

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در پیامی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بیمه سلامت، عدالت در خدمات سلامت رل مولفه مهم در تاسیس سازمان بیمه سلامت ایران دانست.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)محمد مهدی ناصحی، در پیامی به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بیمه سلامت، یادآور شد: تأسیس سازمان بیمه سلامت ایران به منظور توسعه نظام بیمه سلامت در کشور و در راستای فرامین مقام معظم رهبری و بند ب ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه صورت پذیرفت.

در متن پیام مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران آمده است: سازمان بیمه سلامت ایران در ۲۲ مرداد سال ۹۱ با تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر کشور تشکیل شد، با تشکیل این سازمان، ضمن تحقق عدالت و ارتقا سطح کیفیت خدمات، کاهش پرداخت از سوی بیمه شدگان، رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده در کشور فراهم شد.

از این رو با تشکیل این سازمان، یکی از بزرگ‌ترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور صورت گرفت. در حال حاضر پس از گذشت یک دهه از تأسیس این سازمان، خدمات مهم و قابل توجهی در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی به بیمه شدگان ارائه می‌شود و سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از سازمان‌های بیمه گر نقش غیر قابل کتمانی در حل چالش‌های حوزه سلامت دارد.

تنوع خدمات گسترده بیمه‌ای توسط سازمان بیمه سلامت ایران نشان از همفکری، هم اندیشی، پویایی و نگاه عاقلانه مسئولان و تصمیم گیران حوزه سلامت دارد، لذا همین مساله سبب شده که بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار گیرند که بخش بسیاری از جمعیت تحت پوشش از خدمات رایگان استفاده می‌کنند؛ بدون شک این مسئله برای سازمان بیمه سلامت مایه افتخار است که طبق رسالت خود به جمعیت آسیب پذیر خدمات رسانی کند.

اینجانب ضمن قدردانی از زحمات تمامی فعالان حوزه سلامت، سالروز تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران را تبریک و تهنیت عرض نموده و برای تلاشگران این عرصه از خداوند منان توفیق و سربلندی مسئلت می‌نمایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha