خادمی: ۷۰۰۰ کیلومتر انواع راه در دست ساخت است

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، طول راه، بزرگراه و آزادراه‌های در دست ساخت کشور را ۷ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: با توجه به محورهای مواصلاتی در دست ساخت، نیازمند تخصیص بیش از دو برابر قیر نسبت به سال گذشته هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، در دومین همایش صنعت قیر با تاکید بر اهمیت افزایش کیفیت قیر و تشدید کنترل کیفیت در حین اجرا گفت:‌ در سال‌های اخیر وزارت راه و شهرسازی با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌هایی مختلف، با هدف افزایش کیفیت قیر و آسفالت ضوابط فنی نوینی در این زمینه تدوین و ارایه کرده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به جا به جایی ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق جاده‌ها اعلام کرد: سالانه بیش از ۵۵۰ میلیون تن بار درکشور جابه‌جا می‌شود که تنها ۵۰ میلیون تن آن از طریق ریل انجام می‌شود و همین موضوع اهمیت برنامه‌ریزی کلان برای تغییر رویکرد ترانزیت از جاده به ریل در وهله اول و توجه جدی به اقتصادی کردن این جابه‌جایی‌ها با افزایش کیفیت قیر و در نتیجه ایمنی تردد را نشان می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی قیر را گران ترین ماده دنیا نسبت به افزایش قیمت سایر اقلام در ۲۵ سال اخیر اعلام کرد و گفت: برای کاهش هزینه های راهسازی باید راهکارهای جدیدی برای ارتقاء کیفیت قیر و آسفالت به کار برد که این امرنیاز به فرهنگ سازی و تغییرتفکر نسبت به قیمت و ارزش قیر در راهسازی نسبت به گذشته دارد.

خادمی از مهندسان مشاور و مجریان درخواست کرد تا استفاده از روش‌های نوین راهسازی برای قیر و آسفالت را در راس کارهای خود قرار دهند و ادامه داد: به منظور کاهش هزینه‌های اجرای پروژه‌های راهسازی و آسفالت استفاده از روش‌های نوین و سیستم های دانش بنیان با روش‌های جدید بسیار کارآمد است.

وی استفاده از طراحی های جدید برای کاهش حجم مصرف آسفالت و افزایش کیفیت قیر در راهسازی را یکی از راهکارهای اساسی کاهش هزینه های اجرا دانست و اظهار داشت: این بخش به عهده مهندسین مشاور پروژه ها است که با فناوری‌های روز دنیا مصرف آسفالت را کاهش دهند و در این راه بکارگیری ماشین آلات نوین اهمیت بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه یادآور شد: مهیا کردن شرایط تحقیق و آزمایش در کارگاه های عملیات اجرایی یکی دیگر از وظایف مهم مهندسین مشاور و پیمانکار پروژه است که باید مورد تاکید قرار گیرد که از مهمترین شرایط برای بالا بردن کیفیت اجرا محسوب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی کیفیت قیر تولیدی در ایران را بالاترین کیفیت در منطقه دانست و گفت:‌ علیرغم کیفیت بالای قیر تولیدی ایران در منطقه عمر آسفالت ها عموما زیر ۱۲ سال است که بازنگری در آزمایش‌های پیش از اجرا و کنترل کیفیت شدیدتر را طلب می‌کند.

وی طول راه، بزرگراه و آزادراه‌های در دست ساخت کشور را ۷ هزار کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به وظایف و برنامه‌های شرکت ساخت و توسعه در تکمیل محورهای مواصلاتی در دست ساخت کشور نیازمند تخصیص بیش از دو برابر قیر نسبت به سال گذشته هستیم تا بتوانیم در زمان مقرر پروژه ها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha