با اعتبار 300 میلیارد ریال 10 پروژه عمرانی شهرداری لامرد آغاز شده است

دکتر جوکار، شهردار لامرد در جمع خبرنگاران گفت: در سه ماهه اخیر، برخلاف سنوات گذشته در شهر لامرد، علیرغم کمبود شدید منابع مالی با نگاهی جهادی و تعهد به انجام وظیفه، با اعتبار 300 میلیارد ریال 10 پروژه عمرانی شهرداری لامرد آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر جوکار ضمن تقدیر از مردم شریف شهر لامرد بابت سعه صدر خود در راستای توسعهٔ شهری لامرد، در تشریح پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری این شهر در نیمه اول سال جاری (۱۴۰۲) خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه *کارخانه تولید قطعات بتنی شهرداری لامرد* بصورت میانگین ماهیانه 22 میلیارد ریال برای خرید مصالح، حق الزحمه کارکنان و ... نیازمند است اما با شروع سال جاری این کارخانه نیز مانند سال گذشته، درحال تولید تک لبه و سنگ فرش است.

این مقام مسئول افزود: دومین پروژه درحال اجرای شهرداری لامرد که به قطعات بتنی و فعالیت این کارخانه نیز وابسته است، *سنگ فرش معابر شهری لامرد* در قالب طرح مشارکتی «شهرداری_مردم» است که طی این طرح تاکنون ۱۵ قرارداد سنگ فرش معابر با درخواست کتبی شهروندان بین آنها و شهردار لامرد منعقد شده است که تاکنون عملیات اجرایی ۶ کوچه به اتمام رسیده است و ۹ کوچه باقیمانده در دست اقدام هستند؛ عملیات اجرایی سنگ فرش معابر در کوچه ۳ خیابان صاحب‌الامر محله لامرد و خیابان فرزانگان قابل مشاهده است.

شهردار لامرد *توسعه پل های اتوبان شهید نعیمی و رودخانه فاریابو* را به عنوان سومین پروژه عمرانی شهرداری لامرد در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: توسعه پل های اتوبان شهید نعیمی که به عنوان یکی از موارد مهم ابنیه فنی رینگ شرق به غرب شهر لامرد بشمار میروند، آغاز شده است که پس از اتمام این دو پل، پل فاریابو (که پی‌کنی و بتن ریزی آن به اتمام رسیده است)، عملیات اجرایی آن به منظور اتصال محلات لامرد آغاز خواهد شد.

اصلاح، بهبود، ساماندهی و کف‌سازی محوطه اطراف میادین شهر لامرد* از دیگر پروژه هایی بود که عالی ترین مقام در شهرداری لامرد به آن اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم این پروژه که در هوای سوزان لامرد درحال اجراست تا مهر ماه به اتمام و بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: *اصلاح بریدگی‌های اطراف میادین و تبدیل آنها به اشکال هندسی و آسفالت‌شان* سه ماهه اخیر از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری لامرد بود که مورد توجه شهروندان قرار گرفت.

دکتر جوکار از *ترمیم کانال‌های گاز محلات* نیز خبر داد و گفت: عملیات این طرح بر اساس مصوبه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر لامرد در محله حسین آباد آغاز شده است که ان‌شاءالله در سایر محلات نیز انجام خواهد شد.

شهردار لامرد عنوان کرد: عملیات اجرایی *احداث ۴ زمین چمن مصنوعی در ۴ نقطه شهر لامرد* آغاز شده است؛ این مهم نیز توسط کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر لامرد اولویت بندی و جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شده است.

اجرای فاز اول رینگ جنوبی شهر لامرد با نام امتداد بلوار معلم* به طول ۴۲۰۰ متر از دیگر پروژه های عمرانی عنوان شده شهرداری لامرد بود که مورد معرفی قرار گرفت.

دکتر جوکار در خصوص اهمیت این پروژه اظهار داشت: امتداد انتهای بلوار معلم تا میدان خلیج فارس (رینگ جنوبی شهر لامرد)، به منظور کاهش بار ترافیکی و تصادفات جاده‌ای شهر لامرد آغاز شده است که امیدواریم فاز اول آن، از دانشگاه تابناک تا رودخانه فاریابو تا دهه مبارک فجر به اتمام برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه *آسفالت بخشی از بلوار معلم به طول ۶۲۰ متر* درحال انجام است تصریح کرد: آسفالت نامطلوب در این معبر مانند سایر نقاط شهر مورد اعتراض و انتقاد بسیاری از مردم قرار گرفته بود که ان‌شاءالله این قسمت از بلوار نیز مانند بلوار شهید انصاری اقدامات صفر تا صد آن اعم از جدول، تک لبه، خط انتقال آب، زیرسازی و آسفالت انجام خواهد شد.

اصلاح و تعویض روشنایی بلوار مطهری* از میدان شهدا تا میدان خلیج فارس در سال جاری (1402) آخرین پروژه عمرانی و خدماتی بود که شهردار لامرد از آن یاد کرد.

وی با ابراز امیدواری بیان کرد: کلیه مراحل آگهی و تعیین پیمانکار پروژه‌ آسفالت معابر شهری لامرد مشخص شده است و در حال انعقاد قرارداد هستیم، امیدواریم کمتر از ۱۰ روز آینده در صورت عدم وجود مشکل قرارداد آسفالت معابر بسته شود؛ در این قرارداد قریب به ۲۱۰ هزار متر مربع، یعنی ۸۰ الی ۱۰۰ خیابان اصلی محلات با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال آسفالت خواهد شد که این امر نادر به صورت جهادی و در راستای نهضت آسفالت در لامرد انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha