کمک 3 میلیارد تومانی استاندار برای خرید تجهیزات اتاق عمل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از کمک 3 میلیارد تومانی استاندار برای خرید تجهیزات اتاق عمل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، دکتر علی اکبر اسماعیلی، معاون درمان دانشگاه در این مراسم با اشاره به جایگاه والای گره گشایی از مشکلات مردم و انجام کار خیر، گفت: حمایت های اجتماعی خیرین و استانداری در زمینه ایجاد دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی بسیار خوب است.

وی با اشاره به کمک 3 میلیارد تومانی استاندار برای خرید تجهیزات اتاق عمل، افزود: قرار است این کمک ها در روزهای آینده نیز بیشتر شود تا تجهیزات بیشتری برای ارائه خدمات پزشکی در بیرجند مستقر شود.

مشاور رئیس دانشگاه در امور مشارکت های اجتماعی نیز به ارائه گزارش عملکرد یکساله این مجموعه، تحلیل علمی و بیان شاخص ها پرداخت و تصریح کرد: در این دفتر رشد و تقویت شاخص های سلامت در سطح کشور را خواستاریم و معتقدیم که این رشد مستلزم برخورداری آحاد مردم از امکانات سلامتی است و در همه نقاط میهن اسلامی دستیابی به این هدف جز با اتکا به نقش تاثیر گذار مردم میسر نمی شود.

دکتر محمدرضا مشرقی مقدم با بیان اینکه بیمارانی در سطح استان شناسایی می شوند که هزینه رفت و آمد و اسکان را ندارند، گفت: کمک به درمان این بیماران و ساخت همراه سرا از نیازهایی است که نیازمند توجه است و حتماً خیرین همراهی می کنند و پای کار هستند.

* حمایت‌های ویژه از موسسه محکم در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه لازمه کار جهادی عشق است و پزشکانی که در موسسات خیریه خدمت می‌کنند فارغ از مسایل مادی به دنبال کمک به محرومان هستند، افزود: با وجود کمبودهای اعتباری و در شرایط تحریم اما حمایت‌هایی از زمان حضور موسسه محکم در استان خراسان جنوبی انجام شده تا دسترسی مردم به خدمات درمانی خاص فراهم شود.

جواد قناعت با بیان اینکه نگاه عاشقانه در این گروه پزشکی وجود دارد که انگیزه کمک کردن را برای دیگران افزایش می‌دهد، گفت: این کار بسیار ارزشمند و فاخر است از همین رو با تخصیص ۳۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات بخش جراحی کودکان در بیمارستان رازی بیرجند راه اندازی شد که البته ۳۰ میلیارد ریال دیگر هم به زودی تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: اگر این فعالیت‌های درمانی در استان ادامه داشته باشند می‌توان پیش بینی کرد در آینده پنج تا ۱۰ ساله رشد معلولیت های مادرزادی در استان کم شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در کنار پیگیری برای زیرساخت‌هایی همچون راه آهن، احداث باند دوم راه‌ها، انتقال آب و ایجاد مسکن محرومان موضوع معلولیت نوزادان نیز در استان اهمیت داشته که باید به عنوان یک دغدغه مهم مورد توجه قرار گیرد.

قناعت افزود: خراسان جنوبی به عنوان شرقی ترین استان کشور می‌تواند با داشتن زیرساخت‌های علمی و پزشکی محلی برای ارجاع بیماران از استان ها و دیگر کشورهای همسایه باشد.

وی تصریح کرد: برخی از اعمال جراحی موسسه محکم در بیرجند بی سابقه بوده و این ظرفیت می تواند برای بیماران خارج از استان هم مورد استفاده قرار گیرد که امید است شاهد مراجعه کنندگان از سطح کشور باشیم.

رئیس هیات مدیره موسسه خیریه محکم (حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی)، گفت: رااه اندازی بخش جراحی کودکان در هر نقطه ای از کشور ضروری است زیرا برخی از اعمال جراحی باید بدو تولد انجام شود.

دکتر صلاح الدین دلشاد تصریح کرد: انتقال فرهنگ خیرخواهی موجب شده که اکنون شاهد ایجاد موسسات متعدد خیریه در زمینه های تخصصی پزشکی باشیم.

وی با اشاره به اهمیت کار جراحی تخصصی کودکان گفت: قبل از ایجاد موسسه محکم و انجام اعمال تخصصی برخی نوزادان فوت می‌کردند لذا رسالتی که برعهده داریم سنگین است.

*اعزام 12 تیم جراحی در یک سال گذشته توسط موسسه خیریه محکم

مدیر اجرایی نمایندگی موسسه خیریه محکم در خراسان جنوبی نیز گفت: یک سال از راه اندازی نمایندگی این موسسه در خراسان جنوبی می گذرد و از سال گذشته تاکنون ۱۲ تیم جراحی به استان اعزام شدند.

حسین خوش‌آیند افزود: با حمایت های همه جانبه، هم افزایی بخش دولتی، مردم و خیران اقدامات خوبی در زمینه جراحی کودکان در استان رقم خورده است.

وی با بیان اینکه ۵۶ نوع بیماری تحت حمایت موسسه محکم است گفت: از سال گذشته تاکنون هزار و ۵۲۴ بیمار شناسایی شدند و غربالگری برای آنان انجام شده است.

مدیر اجرایی نمایندگی موسسه خیریه محکم با بیان اینکه ۱۹۱ نفر از سال گذشته تاکنون عمل جراحی شدند عنوان کرد: از این تعداد ۱۵۱ نفر در بیرجند و ۲۵ نفر در سایر شهرستان‌ها تحت درمان قرار گرفتند همچنین ۲۱ بیمار از خارج استان پذیرش و درمان شدند.

در پایان مراسم از خدمات گروه پزشکی موسسه محکم در خراسان جنوبی، پزشکان و دست اندرکاران این موسسه تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha