ایجاد ۷۴۰۰ اشتغال پایدار روستایی در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در رابطه با اشتغال پایدار حوزه روستایی، ۴۱۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و بالغ بر ۷ هزار و ۴۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی در نشست تخصصی نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، با اشاره به وجود ۱۳۱ هزار بیمه شده اصلی در خراسان جنوبی، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار کارگاه شناسنامه‌دار از تامین اجتماعی در استان وجود دارد.

وی تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را ۴۰ عدد عنوان کرد و افزود: ۱۸۴ تعاونی فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: طبق آمار مرکز ایران نرخ بیکاری در این استان ۵۸ درصد است و رتبه دوم در سطح کشور به خراسان جنوبی تعلق دارد.

اشرفی از کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: وضعیت تحقق و ثبت اشتغال در استان مطلوب است.

وی با بیان اینکه ۳۰ دستگاه در امر رصد و ثبت اشتغال دخیل هستند، ادامه داد: اشتغال ثبت شده در بیرجند بالاترین و در شهرستان خوسف پایین‌ترین میزان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به مشاغل خانگی و پشتیبان‌های آن، گفت: در سال گذشته ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌های کشاوزی، پست‌بانک، توسعه تعاون، رفاه و کارآفرینی امید به مشاغل خانگی تخصیص داده شده است.

اشرفی اظهار داشت: در رابطه با اشتغال پایدار حوزه روستایی، ۴۱۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و بالغ بر ۷ هزار و ۴۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده پایش و سرشماری می‌شود، گفت: اداره‌کل تعاون هم‌پای دستگاه‌های‌ نظارتی استان، اشتغال ایجاد شده را نظارت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به مطالبات و خواسته‌ها در حوزه کارگری، تصریح کرد: امنیت کاری کارگران در کمیسیون کارگری دنبال می‌شود.

اشرفی بیان داشت: ملکی شدن بیمارستان میلاد و تغییر ساختار آن یکی از اقداماتی است که در سفر رییس جمهور به استان مصوب و پیگیری‌های بعدی نیز انجام شد که امیدواریم به زودی به نتیجه نهایی برسد.

وی درخواست راه‌اندازی پایگاه اورژانس در شهرک‌های صنعتی را مطرح کرد و افزود: اختصاص زمین برای ایستگاه کارگری کارگران ساختمانی، انتخاب مشاور استاندار در حوزه کارگری، نوسازی معدن مس قلعه زری، جذب سرمایه گذار برای توسعه معدن و ساخت درمانگاه برای شمال شهر بیرجند از دیگر درخواست‌های تشکل‌ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha