بازدید مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از دفتر خبرگزاری سلامت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از دفتر خبرگزاری سلامت استان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، علی اربابی در بازدید از دفتر خبرگزاری، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از خدمات صورت گرفته در کشور و شناساندن حقوق آنها باعث توسعه کشور می‌شود.

وی افزود: واخواهی مردم از حق و حقوق‌شان سبب می‌شود تا مسیری که دولت طی می‌کند به سمت تعالی باشد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی موضوع سلامت را عجین با زندگی مردم دانست و بیان داشت: هزینه‌های سلامت همیشه به صورت پایدار در زندگی مردم وجود دارد و این هزینه‌ها در مواقع بیماری به شدت افزایش می‌یابد.

اربابی با اشاره به تجهیزات و تکنولوژی‌های مرتبط با سلامت نیز گفت: تجهیزات به روز حوزه سلامت از طرفی برای مردم مفید است و از طرفی هزینه‌ساز می‌باشد.

*پوشش بیمه مانع از فقر مالی در زمان بیماری است

وی با بیان اینکه هزینه‌های درمان خانواده‌های نیازمند را به شدت دچار فقر مالی می‌کند، تصریح کرد: برای رقم نخوردن این اتفاق و کاهش در هزینه‌ها، بهترین راه پوشش بیمه‌ درمانی خانواده‌ها است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: اساس صنعت بیمه بر جذب منابع خرد است تا بتواند پاسخگوی نیازهای بزرگ باشد و خوشبختانه این مسیر با رویکرد نظام جمهوری اسلامی که نظامی مردمی است و برای کرامت انسان‌ها احترام ویژه قائل می‌باشد، رشد فزاینده داشته است.

اربابی اظهار داشت: رویکرد بیمه در دنیا یک رویکرد منابع-هزینه است و بیشتر توسط مشارکت افراد صورت می‌گیرد و دولت‌ها نقش پررنگی ندارند اما در کشور ایران ضمن اینکه سلامت یک صنعت محسوب می‌شود اما یک سازمان دولتی در راستای تأمین نیازهای مردم است.

وی ادامه داد: عمده درآمد و منابع بیمه سلامت در کشور ایران از طریق دولت و ردیف‌های بودجه‌ای است که بالغ بر 85 درصد را شامل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان داشت: 85 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند و بیشتر بیمه‌شدگان این سازمان مشمول پوشش رایگان می‌باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha