سند امامزادگان بانو ام البنین(س) و برادران(ع) صادر شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از صدور سند امامزادگان عظیم الشان ام البنین(س) و برادران(ع) روستای سلمان کندی شهرستان سلطانیه ، توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار و پس از سالیان متمادی با پیگیری های صورت گرفته توسط اداره کل اوقاف و به همت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان سند  امامزادگان عظیم الشان ام البنین(س) و برادران(ع) روستای سلمان کندی شهرستان سلطانیه ، توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه سند این امامزادگان که در اراضی وقفی متعلق به امامزاده و جنب آرامستان روستای سلمان کندی واقع شده بود، گفت: به علت داشتن مشکل فنی سالیان متمادی بود که صدور این سند متوقف مانده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، تصریح کرد: با پیگیری های به عمل آمده از سوی اداره کل و پیگیری ویژه همکاران ثبتی، به مساحت ۱۳ هزار متر عرصه و اعیان صادر و جهت بهره برداری در تعیین حریم و تامین زیرساخت ها و امکانات لازم تحویل این اداره کل شد.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه حفظ و ارتقای موقوفات و اجرای نیات واقفین، سه وظیفه اساسی اوقاف است، افزود: در سالجاری به همت همکاران  و مساعدت اداره کل ثبت اسناد ، تاکنون ۲۰۰ سند اولیه و ۳۲ سند تبدیلی برای موقوفات استان زنجان اخذ شده و ۴۰۹ رقبه موقوفات نیز سند دار  و در سامانه اوقاف ثبت شده است.

وی ادامه داد: این امر عامل اصلی در  تثبیت موقوفات و تسهیل در حفظ و نگهداری و ارتقای زیرساخت های موقوفات است ، که نهایتا منجر به بهبود مدیریت بر موقوفات ، امامزادگان و بقاع متبرکه در ایجاد زیرساخت و سرمایه گذاری در آنها می شود.

این مسئول با بیان اینکه صدور این سند بدون همکاری دستگاه قضایی و همکاری ویژه اداره کل ثبت مقدور نبود، خاطر نشان کرد: در همین راستا سال گذشته نیز در همایش مشترک سازمان اوقاف و ثبت اسناد، استان زنجان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در عملکرد حدنگاری و کاداستر املاک و اراضی وقفی شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha