ابعاد مختلف حادثه تروریستی در شاهچراغ (ع)  در دست بررسی است

استاندار فارس در مراسم تجلیل از خبرنگاران و عکاسان در پاسخ به سوالات، با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: ابعاد مختلف این حادثه از سوی دستگاه های مختلف امنیتی و نظارتی کشور به دقت در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه عصر امروز به منظور تجلیل از جمعی خبرنگاران و فعالان رسانه ای و عکاسان خبری حاضر شده بود، در پاسخ به سوال چند نفر از خبرنگاران در خصوص حادثه تروریستی حمله به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام در شیراز، گفت: در این راستا شاهد حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و وزیر کشور و سایر دستگاهها در شهر شیراز بودیم؛ بحث شناسایی و اقدامات پیشگیرانه در زمینه اهداف و اقدامات تروریستی عمدتا وظیفه دستگاه‌های اطلاعاتی استان است.

استاندار فارس اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه اخیر وزارت اطلاعات بین دو حادثه حرم مطهر شاهچراغ (ع) بیش از ۱۹۰ تروریست تکفیری بازداشت و یا معدوم شدند و کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی اخیر و مرتبط مستقیم با سرکردگان داعش دستگیر شده است.
دکتر ایمانیه گفت: چنین حوادث تروریستی در هر کجای دنیا ممکن است اتفاق بیافتد اما مهم این است که هرکس در حد توان و مقدورات و وظیفه خود عمل کند که در جریان این حادثه به رغم اینکه ۲ تن از عزیزان خادم و نیروی امنیتی به شهادت رسیدند و عده ای نیز مجروح شدند اما نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در شناسایی سایر عوامل و خنثی سازی بسیاری از عملیات ها و توطئه ها تلاش کردند و موفق شدند در این عملیات تروریستی در مقابل فاجعه ای که تروریستها در نظر داشتند، بایستند.

نماینده عالی دولت در فارس افزود: اقدام به موقع نیروهای امنیتی سپاه در حرم موجب شد که این فرد تروریست که به سمت صحن حرم در حرکت بود مسیر خود را به سمت شرق حرم تغییر دهد و در آنجا بود که یکی از نیروهای خدماتی با شجاعت تمام و در قامت یک قهرمان ملی ظاهر شد و این فرد را زمین گیر کرد.

دکتر ایمانیه ادامه داد: به نظر می رسد وضعیت نسبت به حادثه تروریستی سال گذشته متفاوت بود اما قطعا نواقصی هم وجود دارد که توسط نیروهای امنیتی در دست بررسی است.

در انتهای این دیدار، از برخی خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه ای که در هفته خبرنگار فرصت دیدار آنان با استاندار فراهم نشده بود توسط استاندار فارس و معاون سیاسی و امنیتی استانداری قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha