شهرهای ایران مدیر ندارند!

شهردار زنجان گفت: مخاطب مستقیم مدیریت شهری هستند گفت: متاسفانه هیچ شهری در ایران اسلامی مدیر ندارد! چرا که مدیر باید اختیارات خوب و مطابق با ملزومات و  تکالیف شهری داشته باشند و باید قانون گذاران و رئیس جمهور به فکر بهبود اوضاع شهرداری ها از بابت ارائه اختیارات و انجام تکالیف به شهرداران باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، علیرضا فیروزفر ظهر روز دوشنبه (۳۰ مردادماه) در نشست خبری مشترک فرماندهی انتظامی استان و شهردار زنجان، با بیان اینکه در سال گذشته با برنامه‌ریزی اعضای شورای شهر اقداماتی در سطح شهر انجام شد، اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری زنجان  تا به امروز با پشتیبانی شورا موفق در اجرا پروژه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه امسال  با توجه حجم بالای مطالبات مردمی و ارائه خدمات؛ نوع دیگری از پروژه‌ها تعریف شد که در شهرداری زنجان بی سابقه بوده است، افزود: با تجمیع پروژه‌های خرد و دعوت از پیمانکاران بصورت  پروژه‌های تجمیع شده باشد و برای اولین بار نیز در پروژه های شهرداری از ارائه خدمات مشاوران شهر استفاده شد.

شهردار زنجان تصریح کرد: در حال حاضر قسمت عظیمی از نظارت پروژه‌ها بر عهده مشاوران ذی الصلاح شهر است که یک لایه قوی به لایه های نظارتی شهرداری زنجان اضافه شده است.

فیروزفر با اشاره به اینکه یک حرکت وسیعی در خصوص توسعه پارک‌های شهر زنجان آغاز شد گفت: سال قبل پارک‌های مختلفی در شهر زنجان  به مرحله احداث و افتتاح رسید و امسال نیز تعدادی پارک مهم  دیگر به افتتاح خواهد رسید.

۵۰ درصد آبیاری  فضای سبز شهری به صورت مکانیزه انجام میشود

وی با اشاره به اینکه در حوزه فضای سبز یک کار منحصر به فرد دیگری که از سال گذشته برنامه ریزی و به عنوان یک نیاز اساسی شهر برای بالابردن حرکت شهری و در راستای ذخیره سازی منابع آبی و صرفه جویی مکانیزاسیون آبیاری شهری بود، بیان کرد:  در گذشته کمتر از ۱۰ درصد آبیاری مکانیزه در شهر داشتیم اما در حال حاضر ۵۰ درصد به صورت مکانیزه انجام می‌شود و تا پایان فصل این امر به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

سیستم زهکشی شهر زنجان معیوب است

شهردار زنجان با بیان اینکه در تابستان سال جاری یک اتفاق نادری از سیل در شهر زنجان را شاهد بودیم که دو باران سیل آسا در فاصله ۴۰ روزه رخ داد، افزود: طبق گفته متخصصین هواشناسی یک امر غیرممکن بوده که در شهر زنجان رخ داده است و این سیل عیب شهر زنجان را نمود کرد و نشان داد سیستم زهکشی شهر زنجان معیوب است که باید اصلاح شود.

فیروزفر با بیان اینکه در سال گذشته مطالعات و اقداماتی در شناسایی ۷۰ نقطه حادثه خیز صورت گرفت، افزود: در سال جاری نیز مجدد باتوجه به بارندگی های اخیر ۷۰ نقطه دیگر شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ۴ کانال بزرگ برای جلوگیری از مخاطره سیل در شهر زنجان نیاز است گفت: تا زمانی که این کانال‌ها احداث نشود احتمال وقوع سیل بعد از بارندگی در شهر زنجان است و برای این اقدام طراحی اولیه کارانجام گرفته است تا سیستم زهکشی شهر به جهت دفع سیلاب باید حتما کامل شود.

آغاز عملیات اجرایی ۴ بازارچه در چهارمنطقه شهری زنجان در  هفته دولت

شهردار زنجان در ادامه با اشاره به مشکل ۴۰ ساله سایت کارگاهی در شهر مطرح بود و محل این سایت مورد مناقشه شهرداری بود گفت: با تعاملاتی که از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان انجام شد سند زمین به اسم شهرداری زنجان زده شد و مشکلی که شهرداری با آن گریبان گیر بود حل شد.

فیروزفر با بیان اینکه شهرداری زنجان در حوزه تنظیم بازار نیز ورود کرده است، اظهار کرد: بازارچه هایی در ۱۰ نقطه از شهر مکان یابی شدند که از این تعداد ۴ نقطه شهر به لحاظ زمین قطعی و جانمایی ها و طراحی ها و قراداد لازم منعقد شده است و در هفته دولت آغاز عملیات اجرایی این بازارچه ها شروع و طی زمان بندی ۴ ماهه به احداث و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به دو محل موقت شناسایی شده برای عرضه مستقیم میوه در سطح شهر زنجان برای باغ داران زنجانی، گفت: باغداران می‌توانند محصولات مازاد خود را به طور مستقیم و با قیمت مناسب به دست همشهریان برسانند.

این مسئول با بیان اینکه امسال نیز نهضت آسفالت‌ریزی با قوت ادامه دارد، افزود: کف‌سازی بازار بازار پایین که یک مطالبه ۴۰ ساله است نیز در حال اتمام است و همچنین مشکلات پروژه شهیدان کریمی در خصوص محل تجهیز کارگاه نیز حل شده است و طبق قول مساعدت پیمانکار تا یک ماه آینده احداث پایه‌های پل‌ها آغاز خواهد شد.

شهرهای ایران مدیر ندارند!

فیروزفر با بیان اینکه بالای ۷۰ درصد از مردم کشور مخاطب مستقیم مدیریت شهری هستند گفت: متاسفانه هیچ شهری در ایران اسلامی مدیر ندارد! چون مدیر باید اختیارات خوب و مطابق با ملزومات و  تکالیف شهری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در شهرهای ما محیط زیست شهری، آلودگی هوا، مدیریت ترافیک، شهرسازی و معماری، آسیب‌های اجتماعی متولی ندارد و باید قانون گذاران و رئیس جمهور به فکر بهبود اوضاع شهرداری ها از بابت ارائه اختیارات و انجام تکالیف به شهرداران باشد.

شهردار زنجان گفت: شهرداری های امروز با کوله باری از بیشترین مسئولیت ها و کمترین اختیارت هستند و مدیر شهر در شهر مشخص نیست و شهرداری با چنین اختیاراتی نمی تواند مدیر شهر محسوب شود.


انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha