لزوم افزایش سهم شرکت های دانش بنیان استان از  تولید ناخالص داخلی

استاندار زنجان در در آیین امضای توافق‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: امیدواریم با افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان استان از تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،محمدصادق خیاطیان، رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در آیین امضای توافق‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به آمادگی کامل این صندوق برای تامین مالی فرآیند توسعه استانی اقتصاد دانش‌بنیان، اظهار کرد: این توافق نامه علاوه بر اینکه عزم و اهتمام جدی استان‌ها را نشان می‌دهد، حاکی از بلوغ و تکامل زیست‌بوم فناوری و نوآوری است.

لزوم افزایش سهم شرکت های دانش بنیان استان از  تولید ناخالص داخلی

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل، باور و توجه کم‌تری به تحول آفرینی و نقش فناوری و نوآوری در پیشرفت کشور وجود داشت،افزود: امروزه جوانان متخصص و توانمند به سطح بسیار خوبی از فناوری‌ها دست یافته‌اند و تاثیر شگرف خود را در اقتصاد و زندگی جامعه به خوبی نشان داده‌اند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این‌که دولت به طور کامل حامی اقتصاد دانش بنیان است، عنوان کرد: اگر به دنبال توسعه فناوری، حل مساله، نگهداشت و بازگشت نخبگان هستیم باید به اقتصاد دانش بنیان اهتمام و توجه جدی داشته باشیم.

خیاطیان با بیان اینکه صندوق نوآوری به عنوان یک رکن تامین مالی به موضوع سرمایه‌گذاری و تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، توجهی جدی دارد و آمادگی کامل برخوردار است تا از تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند، اظهار کرد: ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در ابعاد ملی و با ظرفیت بالای سرمایه‌پذیری و سرمایه‌گذاری، می‌تواند فرصت خوبی را برای تامین مالی شرکت‌ها و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان‌ها ایجاد کند.

لزوم افزایش سهم شرکت های دانش بنیان استان از  تولید ناخالص داخلی

با افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان استان تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا می کند

در ادامه این مراسم محسن افشارچی، استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت الزامات و تضامین اجرایی برای این توافق‌نامه‌ها عنوان کرد: می‌بایست همکاری سایر دستگاه ها پیوست این توافق نامه باشد و در صورت عدم ایجاد زمینه های لازم همراهی بخش های اثرگذار همچون اداره امور مالیاتی این توافق نامه با چالش های جدی مواجه خواهد شد.

وی با بیان این‌که با اجرای این توافق‌نامه‌تمرکز زدایی تحقق خواهد یافت، افزود: یکی از ضرورت های اصلی این توافق نامه ایجاد الزامات همراهی سایر دستگاه ها از جمله سازمان مالیاتی با این توافق نامه و شرکت های دانش بنیان است.

استاندار زنجان با بیان اینکه مسائل مالیاتی باید با نقش آفرینی و هماهنگی با وزیر اقتصاد حل شود و سرریز این توافقات را در استان ها مشاهده کنیم، بیان کرد: امیدواریم با افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان استان از تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند.

لزوم افزایش سهم شرکت های دانش بنیان استان از  تولید ناخالص داخلی

در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی استان ظرفیت خوبی داریم

در ادامه این مراسم نیز سید البرز حسینی رییس مجمع نمایندگان استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در حوزه های مختلف صنعتی مزیت هایی دارد، اظهار کرد: خوشبختانه در این موافقت‌نامه به آن‌ها توجه شده است، در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی نیز  ظرفیت خوبی داریم و جوانان فعال در کارگاه‌ها و شرکت های فناور دستاوردهایی داشته اند که در صورت حمایت های لازم به شکوفایی می رسند.

وی تاکید کرد: اعتماد حوزه های دانشگاهی و همراهی بخش های دولتی، استانداری و قانون‌گذاری به توسعه این روند کمک خواهد کرد

در ادامه این آیین تفاهم نامه استانداران  و نمایندگان استان های کرمان، آذربایجان شرقی، یزد و مرکزی نیز
در حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، به تبیین برنامه‌ها، تکالیف و راهبردهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان ها پرداختند.

گفتنی است: در پایان موافقت‌نامه‌های همکاری توسعه استانی اقتصاد دانش‌بنیان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، وزیر کشور، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از استان‌داران و نمایندگان مجلس، امضا شد.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha