برگزاری مانور ساعت صفر در فرودگاه زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: به منظور ارتقای آمادگی پاسخ گویی هلال احمر به حوادث، مانور ساعت صفر در فرودگاه زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،حکمت اله هاشمی در حاشیه برگزاری مانو با اشاره به برگزاری مانور ساعت صفر در فرودگاه زنجان، اظهار کرد: این مانور به منظور ارتقای آمادگی پاسخگویی به حوادث و سوانح احتمالی با حضور تیم های عملیاتی هلال احمر برگزار شد.

وی تصریح کرد: مانورهای عملیاتی منجر به ارتقا و رشد حداکثری نیروهای امدادی و عملیاتی در حوادث و وضعیت‌های اضطراری و پر خطر انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: مانور تمرین ۲ سالانه فرودگاه زنجان با حضور تیم‌های واکنش سریع، تیم آنست و تیم‌های امدادی و عملیاتی و بکارگیری یک فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر هلال‌احمر استان زنجان به منظور شناسایی بهتر ابعاد حوادث و سوانح‌های احتمالی براساس سناریو فرضی در فرودگاه باهمکاری هلال‌احمر استان زنجان برگزار می‌شود.

هاشمی اظهار داشت: این مانور فرضی با اهداف ارزیابی برنامه‌ها و شیوه‌های برخورد در وضعیت اضطراری مشخص شده، ارزیابی، رفع نقص احتمالی و همچنین فراهم کردن امکانات و تجهیزات امدادی، افزایش هماهنگی هلال‌احمر با دیگر ارگان‌ها و ارتقای توانایی، آمادگی نیروهای همه ارگان‌های درگیر در هنگام بحران برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری در امداد و نجات، جابه‌جایی و انتقال مصدومان و جان‌ باختگان به مراکز درمانی و عوامل قضایی از اقدامات جمعیت هلال‌احمر  در حوادث‌های طبیعی و غیر طبیعی از دیگر اهداف برگزاری این مانور محسوب می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در مانور فرضی نیروهای هلال‌احمر در کنار نیروهای امدادی آتش‌نشانی توسط یک فروند بالگرد هلال‌احمر عملیات اطفاء‌حریق، انتقال مصدومان و امدادرسانی را انجام دادند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha