بیست و چهارمین کنگره بین المللی رویان برگزار می شود

بیست و چهارمین کنگره بین المللی رویان شهریور ماه به مدت ۴ روز در پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا) عبدالحسین شاهوردی، رئیس کنگره رویان در بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی رویان که امروز در پژوهشگاه رویان برگزار شد، گفت: این کنگره 24 سال است که برگزار می شود اما از سال ۱۳۹۷ با هدف آشنایی محققان و متخصصان حوزه علوم تولیدمثل در سطح بین المللی به کار خود ادامه داده است.

وی با بیان اینکه در عرصه پزشکی تولید مثل، اتفاقات خوبی در ایران اتفاق افتاده، اظهار کرد: هر ساله این اتفاق علمی را در شهریورماه به ایستگاه پایانی می‌رسانیم.

شاهوردی اضافه کرد: در واقع جایی که فضاهای ناامیدی منتشر می‌شود، ما امید را منتشر می‌کنیم. کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان فضایی فراهم می‌کند تا موضوعات روز دنیا مطرح و مباحث و مطالب جدید ارائه شود. به بیان دیگر این کنگره ویترینی برای پژوهشگران و آخرین دستاوردهای علمی است.

رئیس کنگره بین‌المللی مطرح کرد: این کنگره یک حرکت علمی و جنبش نرم‌افزاری بوده و جامعه علمی روز به روز شاهد افزایش عمر دانش جوانان است.

وی با بیان اینکه مجله‌های علمی بسیاری در زمینه تولیدمثل در سطح جهانی منتشر شده است، اظهار کرد: همچنین در زمینه فلوشیپ ناباروری مردان و زنان، زمینه علوم انسانی پیشرفت چشمگیری داشتیم و زیرساخت‌های آن درکشور به‌خوبی آماده است.

شاهوردی افزود: با یک جهش علمی می‌توانیم به جایگاه واقعی برسیم. ایران بین محققان و مراکز علمی در جایگاه خوبی قرار دارد و رتبه پنجم را در تولید دانش در عرصه ناباروری مردان کسب کرده است.

وی اضافه کرد: پژوهشگاه رویان به عنوان ۱۰ مرکز برتر در کشور قرار دارد و لازمه پیشرفت روزافزون استمرار فعالیت‌هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha