کتاب هنرمند ایرانی در بازار جهانی عرضه شد

امیرحسین طائی نوازنده ویولا کتاب «کنسرتوهای مشهور ویولا» را در بازار جهانی عرضه کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت(طبنا)امیرحسین طائی نوازنده ویولا و خواننده موسیقی ایرانی، کتابی با عنوان «KFamous Viola Concertos» به‌ معنای «کنسرتوهای مشهور ویولا» را به بازار عرضه کرده است.

این کتاب به عنوان نخستین اثر در زمینه ساز ویولا از یک هنرمند ایرانی در بازار موسیقی جهانی منتشر شده است.

طائی در این کتاب به جمع‌آوری و ارائه چندین کنسرتو برجسته برای ساز ویولا پرداخته است که از جمله این کنسرتوها می‌توان به «Concerto in E Minor, Oskar Reiding» و «Viola Concerto No.۲, Friendrich Seitz» و دیگر آثار معتبر اشاره کرد که برای ساز ویولا از سطح مقدماتی تا متوسط بازنویسی و انتقال داده شده است.

وی با اشاره به ضرورت انتشار این کتاب گفت: بعد از سال‌ها تدریس در زمینه ساز ویولا، نبود کتابی برای ساز ویولا احساس می‌شد، به دلیل اینکه رپرتوارهایی که برای ساز ویولا در سطح بین‌المللی وجود دارد از سطوح متوسط به بالا و به صورت مجموعه و البته بدون طبقه بندی بوده و برای سطوح ابتدایی و متوسط تقریبا کنسرتویی وجود ندارد تا علاقه‌مندان به صورت قدم به قدم سطح خودشان را ارتقا دهند.

وی افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتم این مجموعه را برای هنرجویانی که در زمینه ساز ویولا فعالیت می‌کنند تهیه تا به نوعی خدمتی در این زمینه کرده باشم. این کتاب با کنسرتوهای ساده برای ویولن آغاز و برای ویولا توسط اینجانب بازنویسی، انتقال و بازنگری شده است.

این نوازنده و مدرس ویولا بیان کرد: همچنین جلد دوم این اثر به صورت تخصصی برای نوازندگان متوسط تا ‌پیشرفته‌ای که خود را برای آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها و ارکسترهای بین‌المللی آماده می‌کنند تنظیم شده است.

جلد نخست کتاب «Famous Viola Concertos» از سطح مقدماتی تا متوسط طبقه‌بندی شده و در سایت‌های معتبر بین المللی موجود بوده و به زودی در ایران نیز منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha