گردوغبار ترکمنستان، در شهرهای مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران خبرداد: گرد و غبار از صحرای قره‌قوم ترکمنستان وارد کشور شده و مناطق مرکزی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

سید محمدرضا رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، با اشاره به این خبر اظهار کرد: حجم الودگی  بیشتر در شهرهای، بهشهر، گلوگاه، بندرامیراباد نکا، میاندرود و ساری رسیده است.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اندازه‌گیری میزان آلودگی گفت: دستگاهی برای اندازه‌گیری نداریم اما بر اساس میزان دید، کمترین دید دراستان گلستان و گرگان۲۰۰ متر بوده است و  بندرگز ۳۰۰ متر در فرودگاه گرگان ، فرودگاه دشت ناز   ۱۰۰۰ متر،
 گلوگاه ویهشهر نیز ۶۰۰ متر  و جنگل شهید زارع دید به ۵۰۰ متر  رسید.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پاسخ به اینکه امکان بارندگی در کنترل آلودگی موثر است یا خیر، افزود: بارندگی در استان داریم اما چون به صورت مداوم نبوده و پراکنده است، جریان غربی قوی نداریم که الودگی را به سمت گلستان هدایت کند، اما بارندگی های پراکنده از شدت گردو غبار خواهد کاست.

رضوی در جواب این پرسش که گردو غبار تا چه زمانی در استان خواهد ماند، و ایا ممکن است سطح استان را در بر بگیرد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تا دو روز آینده گردو غبار در استان باقی بماند اما اینکه به سمت غرب استان هدایت شود و تمام سطح استان را در بر بگیرد کم است.

وی در توصیه‌ای  گفت: افراد که مشکلات آسم و ریوی دارند در شهرهای الوده از منزل بیرون نروند و یا در صورت نیاز ضروری،  از ماسک استفاده کنند زیرا ذرات بسیار ریز است و بر ریه اثر گذار خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha