گامی نو برای حمایت از مبتلایان به سرطان

مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به عنوان تنها مرکز فوق تخصصی سرطان در جنوب کشور با راه اندازی کلینیک حمایتی تسکینی، گامی نو در مسیر خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان برداشته است

به گزارش خبرگزازی سلامت (طبنا) از فارس رئیس مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش های این مرکز درمانی برای ارائه یک بسته کامل خدمتی به بیماران مبتلا به سرطان در سطوح فوق تخصصی، راه اندازی کلینیک حمایتی تسکینی را از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه برشمرد.

دکتر «علی امانتی» افزود: در حال حاضر در این کلینیک با حضور پرستاران فلوشیپ مراقبت های تسکینی، پزشک عمومی و کارشناسان پرستاری، با نظارت فوکال پوینت علمی بخش مراقبت های تسکینی به بیماران مبتلا به سرطان، خدمات مشاوره در زمینه های تغذیه، روانشناسی، مددکاری و تسکین درد ارائه می شود.

او شناسایی و ساماندهی بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان و ارائه خدمات مراقبت در منزل را دیگر عرصه های خدمت رسانی این کلینیک حمایتی عنوان کرد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر با بیان اینکه بیمارستان آنکولوژی امیر به عنوان تنها مرکز فوق تخصصی سرطان در جنوب کشور شناخته می شود، گفت: این بیمارستان با ارائه خدمات درمان سرطان در سطوح فوق تخصصی، روزانه پذیرای بیماران بسیاری از استان های همجوار است.

دکتر امانتی ادامه داد: در این مرکز آموزشی درمانی با وجود اساتیدی در رشته های فوق تخصص آنکولوژی کودکان، فوق تخصص آنکولوژی بزرگسال، فوق تخصص عفونی و پیوند سلول های بنیادی، خدمات پزشکی و خدماتی مانند شیمی درمانی، اکوکاردیوگرافی، مشاوره عفونی، پیوند سلول های بنیادی، جراحی عمومی و خدمات ایزوله عفونی ارائه می شود.

او با بیان اینکه در سال گذشته، به 35 هزار و 981 بیمار مبتلا به سرطان، از مناطق مختلف استان فارس و دیگر استان های همجوار در بیمارستان آنکولوژی امیر خدمت رسانی داشته است، گفت: در همین بازه زمانی، 61 هزار و 225 خدمت پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی نیز به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

رییس بیمارستان آنکولوژی امیر با اشاره به پذیرش 14 هزار و 153 بیمار در چهار ماه نخست امسال در این مرکز آموزشی درمانی اضافه کرد: همچنین در چهار ماه نخست سال 1402، 22 هزار و 74 خدمت پاراکلینیک به بیماران ارایه شد.

دکتر امانتی همچنین از حضور پزشکانی در رشته های فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال و بزرگسال، فوق تخصص عفونی اطفال، فوق تخصص غدد اطفال، متخصص داخلی، متخصص تغذیه، فوق تخصص جراحی عروق، فیزیوتراپی و روان جنسی در درمانگاه این بیمارستان خبر داد.

دکتر امانتی آمار مراجعان به این درمانگاه را در سال گذشته، هفت هزار و 749 بیمار و در چهار ماه نخست سال جاری، دو هزار و 794 بیمار عنوان کرد.

مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به همت بانوی نیک اندیش «زهرا سعادت» به یاد فرزندش «امیر رضا حدائق» که به دلیل بیماری سرطان از دنیا رفت، در سال 1388 تاسیس و به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهدا شد.

این بیمارستان با دارا بودن 140تخت مصوب و 110 تخت فعال و 15 بخش شامل اورژانس، اتفاقات اطفال، اتفاقات بزرگسال، مراقبت های ویژه کودکان، اتاق عمل، آنکولوژی بزرگسالان، آنکولوژی اطفال، عفونی اطفال، شیمی درمانی سرپایی و بخش های پیوند سلول های بنیادی اتولوگ و پیوند سلول های بنیادی آلوژن، به بیماران خدمات ارایه می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha