تبیین دستاوردهای معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه شیراز، در دولت سیزدهم

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دستاوردهای این معاونت در دولت سیزدهم را تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته دولت و تکریم یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر؛ مهم ترین دستاوردهای این معاونت را در حوزه پیشبرد پروژه های سلامت محور، نیروی انسانی، جذب اعتبارات و پرداخت مطالبات در دولت سیزدهم بیان کرد.

دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» با اشاره به برنامه های مجموعه سلامت استان برای توسعه زیرساخت های سلامت و افزایش کمی و کیفی خدمات گفت: با پیگیری های مسوولان دانشگاه برای جذب اعتبارات موردنیاز، تلاش شده تا با هدف محرومیت زدایی در استان، پروژه های نیمه تمام و غیرفعال به صورت فعال درآمده و گستره سلامت فارس تا دورافتاده ترین نقاط استان نیز توسعه یابد.

او تسریع در پیشبرد پروژه های بیمارستانی استان را از برنامه های مهم این معاونت برشمرد و افزود: از جمله این پروژه ها، ساخت بیمارستان اعصاب و روان شهر صدرا با ۲۸۹ تخت بیمارستانی است که با پیگیری های انجام شده، پیشرفت خوبی تاکنون داشته و امیدواریم با بهره برداری از این پروژه در آینده ای نزدیک، کمبود تخت های اعصاب و روان در استان برطرف شود؛ همچنین پروژه بیمارستان حضرت خاتم(ص) با ۳۱۳ تخت بیمارستانی، از دیگر پروژه های غیرفعال حوزه درمان بوده است که با فعال شدن مجدد این پروژه، پیگیری های لازم برای تسریع در پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، از دیگر پروژه های بزرگ درمانی شیراز که با هدف رفع کمبود تخت های بیمارستانی در حال پیگیری است را پروژه ساخت بیمارستان حضرت محمد رسول الله (ص) واقع در بلوار مهندسین و پروژه بیمارستان حضرت صدیقه طاهره(س) در منطقه میانرود اعلام کرد که طی تفاهم نامه با وزارت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، کارگاه این پروژه تاکنون تجهیز شده و پس طی مراحل قانونی، کار ساخت پروژه آغاز می شود.

این مقام مسوول در دانشگاه در بخش دیگری از صحبت های خود، به تلاش برای محرومیت زدایی در حوزه بهداشت و درمان استان با تقویت شبکه های بهداشت و درمان در نقاط مختلف استان فارس اشاره کرد و گفت: در همین راستا علاوه بر 61 پروژه ای که ابتدای شهریور ۱۴۰۰ در این حوزه ها افتتاح و به بهره برداری رسیده است، در هفته دولت سال جاری نیز 66 پروژه به متراژی بالغ بر 24 هزار متر مربع آماده افتتاح است.

او در ادامه از پیگیری مسایل حوزه نیروی انسانی به عنوان محور دیگر فعالیت های این معاونت یاد کرد که در همین راستا، جذب 602 نیرو در حوزه های مختلف با هدف تامین نیروی انسانی واحدهای تازه تاسیس استان با برگزاری آزمون استخدامی، همچنین تبدیل وضعیت پنچ هزار و 105 نیروی مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در دانشگاه، انجام و تلاش شده مسایل رفاهی کارکنان به صورت ویژه پیگیری شود.

دکتر هاشمی اصل با اشاره به پیگیری انجام شده در راستای پرداخت مطالبات کارکنان دانشگاه اظهار کرد: تأخیر در پرداختی اضافه‌ کار و کارانه کارکنان، 15 ماه بوده که با 31 مورد پرداختی، اکنون به پنچ ماه کاهش ‌یافته است، همچنین با 32 مورد پرداختی در زمینه کارانه پزشکان، 17 ماه تأخیر، هم اکنون به چهار ماه کاهش ‌یافته است.

او کاهش تأخیر در پرداخت اضافه ‌کار و کارانه کارکنان اورژانس 115، از 15 ماه به پنج ماه با 30 مورد پرداخت و کاهش تأخیر در پرداخت اضافه ‌کار و کارانه ستاد مرکزی دانشگاه و دانشکده‌ها از 17 ماه، به پنج ماه با 32 مورد پرداختی را دیگر اقدامات انجام شده در این راستا برشمرد.

دکتر هاشمی اصل همچنین به پیگیری اهداف جوانی جمعیت در این معاونت اشاره کرد و گفت: اجرا و ابلاغ بخشنامه ها و دستورالعمل های قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تشکیل کمیته پشتیبانی و هوشمندسازی جوانی جمعیت و پرداخت کمک ‌هزینه، اختصاص پاداش فرزندآوری و پاداش ازدواج به کارکنان مشمول در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، بخشی از اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha