همزمان در ششمین روز از هفته تعاون:سالن همایش تعاونی مسکن 04 بیرجند افتتاح شد

همزمان در ششمین روز از هفته تعاون سالن همایش تعاونی مسکن 04 بیرجند با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بیرجند، مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند و جمعی از مسئولان شهرستانی و مدیران تعاونی ها افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، هومر شکری، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بیرجند با اشاره به اهمیت و جایگاه تعاونی در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور و تبریک هفته تعاون، گفت: در اصل 44 قانون نیز اقتصاد کشور به 3 قسمت دولتی، تعاونی و بخش خصوصی تقسیم شده و اگر بتوانیم به اهداف مورد نظر در مورد تعاونی ها دست یابیم علاوه بر رشد اقتصادی شاهد رشد کشور در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز هستیم.

وی ادامه داد: خود اشتغالی، توسعه، کارآفرینی و استفاده بهینه از سرمایه های کوچک سرگردان از جمله مزایای تعاونی ها است که بیشتر در قالب واحدهای کوچک تولیدی مشغول به کار هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بیرجند با تاکید بر اینکه تجمیع توانمندی های کوچک و مشارکت سبب حرکت های بزرگ می شود، افزود: اگر مردم دست به دست هم بدهند تمامی امور به خوبی انجام می شود.

شکری با ضروری خواندن رعایت عدالت محوری در کنار رشد اقتصادی به برخی از معافیت های دولتی در صورت رقابت سالم و توسعه ما بین تعاونی ها اشاره کرد و گفت: باید به موقع تعاونی ها احیاء شوند که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متولی اصلی احیا و به روز شدن تعاونی ها می باشد.

وی تصریح کرد: فعالیت ها در قالب تعاونی ها مورد تأکید اسلام است و در آموزه های دینی ما مکرراً به آن اشاره شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بیرجند ادامه داد: ضرورت گسترش و حمایت از شرکت‌ها و تعاونی‌ها در حوزه های مختلف، تأثیر بسزایی در افزایش نقش مردم در اقتصاد دارد و فرصت توزیع عادلانه‌تر ثروت، کاهش بیکاری و توسعه اقتصادی را فراهم‌تر می‌سازد.

شکری به اقدامات تعاونی 04 بیرجند اشاره کرد و افزود: اقدامات و کارهای خوبی در حوزه مسکن توسط تعاونی 04 بیرجند انجام شده است و یکی از تعاونی های برتر ملی است.

*رفع دغدغه های تعاونی ها در دستور کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند است

محمد کسایی، مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند در این جلسه ضمن تبریک هفته تعاون، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ما ارائه خدمات دولت به مردم است.

وی ادامه داد: از دغدغه‌های تعاونی‌ها مباحث بیمه‌ای و مالیات بوده که در این راستای برخی از برنامه‌ها هفته تعاون در این حوزه‌ها پیش‌بینی شده است.

مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های مشترکی که در هفته تعاون با اداره کل برگزار خواهد شد بیش از ۱۰ برنامه ویژه نیز پیش بینی شده است.

کسایی برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی در حوزه بازاریابی و فروش ویژه تعاونی‌ها را از دیگر برنامه‌های هفته تعاون برشمرد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در شهرستان بیرجند ۶/۲ درصد و نرخ مشارکت ۳۹ درصد است، اضافه کرد: بیشترین درصد توزیع اشتغال در بخش‌های مختلف در سطح شهرستان در حوزه خدمات حدود ۴۲ درصد، کشاورزی ۲۸ درصد و حوزه صنعت ۲۲ درصد است.

کسایی بیان داشت: تعداد تشکل‌های فعال در سطح شهرستان ۹۴ مورد است‌.

وی ادامه داد: همچنین در سطح شهرستان ۵۶۰ نفر در سال جاری از بیمه بیکاری بهره‌مند شده‌اند.

مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند از وجود ۱۴ مرکز مشاوره و کاریابی در سطح شهرستان خبر داد و یادآور شد: این مراکز ۸۵ درصد مراکز کاریابی استان را شامل می‌شود.

کسایی با اشاره به ۲۱۹ شرکت تعاونی فعال با تعداد ۲۱ هزار و ۱۰۰ عضو در شهرستان بیرجند بیان داشت: از این تعداد ۳۰ درصد شرکت‌های تعاونی مربوط به بانوان و ۷۰ درصد آقایان است.

طحان مدیر عامل تعاونی مسکن 04 ارتش در این جلسه افزود: این سالن با ظرفیت 70 نفر و با جدیدترین امکانات صوتی، تصویری و نورپردازی در کنار فاز 2 ارتش راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین این سالن مکانی برای برگزاری نشست ها، همایش ها و کلاس های آموزشی برای تعاونی ها و مجموعه های دیگر است.

تعاونی مسکن 04 یکی از شاخص ترین شرکت تعاونی مسکن در کشور که با بیش از 40 سال فعالیت درخشان و تحویل حدود 3000 واحد مسکونی در فاز های (1،2،3،4) که نیمی از آن تحویل و ما بقی در حال ساخت می باشد که در قالب جهش مسکن همواره یه عنوان یکی از کسب و کار های پیشرو در ساخت مسکن می باشد.

خبرنگار: عادل اربابی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha