هفدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان در لامِرد آغاز به کار می‌کند

همزمان با ایام اربعین حسینی، هفدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان از چهارشنبه ١۵ شهریورماه جاری به مدت ١١ شب آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، «جلال بردیده» دبیر هفدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان در لامرد با اعلام این خبر گفت: ١٧ سال است که مؤسسه موقوفه بیت العباس لامرد، میزبانی گروه‌های تعزیه با هدف گرامیداشت این هنر آئینی برعهده دارد و امسال از ۵٠ روز گذشته؛ فراخوان دعوت از گروه‌های تعزیه در فضای مجازی منتشر شد و به استانهای مختلف اطلاع‌رسانی گردید و پس از دریافت فیلم گروه‌های متقاضی نیز پس از داوری و بازبینی، ١٠ گروه تعزیه از ۶ استان به حضور در هفدهمین سوگواره تعزیه عاشورائیان راه یافتند.

بردیده اظهار کرد: این ۱۰ گروه برتر تعزیه از استان‌های تهران، قزوین، خوزستان، فارس، بوشهر و البرز هستند.

به گفته وی، آیین افتتاحیه سوگواره تعزیه امسال در لامرد؛ ساعت ٢٠:٣٠ چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه جاری همزمان با ایام اربعین حسینی و با اجرای تعزیه حضرت عباس منتخب شهرستان لامرد در مؤسسه موقوفه حسینیه بیت العباس لامرد برگزار می‌شود.

دبیر هفدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان در لامرد اضافه کرد: امسال کوشش شده تا نواقصهای سال‌های گذشته بررسی و برطرف شود که خوشبختانه در برگزاری این رویداد فرهنگی، همه خادمان و جوانان محله بیت العباس و محله‌های همجوار با حمایت و پشتیبانی فرزانه مدیر مؤسسه؛ در حال آماده‌سازی مکان اسکان گروه‌های تعزیه، سالن‌های پذیرایی و جلسات، مکان‌های استقرار دستگاه‌های صوت و تصویر و صحنه آرایی این رویداد بزرگ فرهنگی هستند.

بردیده با اعلام این که برگزاری برنامه‌های این سوگواره به دلیل شرایط گرما در شب ها برنامه‌ریزی شده است، از تمامی عاشقان به سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش خواست تا در مجالس شرکت کنند.
شهرستان لامرد دارای ٢۵ گروه تعزیه و به عنوان قطب تعزیه جنوب کشور شناخته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha