۹۸ درصد بذر موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۹۸ درصد بذر کشور در کشور تولید می‌شود و کمتر از ۲ درصد بذر از خارج وارد می‌شود، گفت: سازمان تات ۵۶۰ هزار تن بذر گواهی شده تولید می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)سیدمجتبی خیام نکویی امروز _پنج‌شنبه، نهم شهریورماه_ در جلسه ارتقای سلامت محصول برنج با استفاده از روش مدیریت تلفیقی (icm) در محل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سلامت مردم برای ما بسیار مهم است، اظهار کرد: برند سلامت تات را تعریف کردیم و تک تک محصولاتی را که استحقاق دریافت این نشان را دارند، نشان سلامت بر روی آن درج می‌شود.

وی افزود: ۱۰۰ هکتار از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی برنج استان مازندران نشان سلامت دارد که این جای خرسندی دارد و امیدواریم طی مدت ۱۰ سال تمام اراضی شالیزاری استان مازندران نشان سلامت را اخذ کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات با بیان اینکه در گام بعدی به دنبال این هستیم که به محصول عسل نشان سلامت تعلق گیرد، افزود: تلاش داریم سالی دو محصول را با نشان سلامت به مردمی معرفی کنیم تا مردم براحتی محصول با کیفیت خریداری کنند.

۹۸ درصد بذر موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود

وی در گردهمایی آغاز کشت پاییزه و جهش تولید در دیمزارهای مازندران اظهار کرد: سال گذشته مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند امنیت غذایی مسئله درجه یک کشور است.

خیام نکویی ادامه داد: پس از انقلاب، ۴۰ درصد افزایش سطح زیرکشت ثبت شده و ۳۰۰ درصد افزایش تولیدات مربوط به مدیریت دانش بوده که در کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه باید ۵۵ میلیون تن افزایش تولید داشته باشیم، افزود: سال ۱۴۳۰ حداقل یک درجه سانتیگراد و حداکثر دو درجه شاهد افزایش گرمای زمین هستیم و با هر درجه گرما حدود ۱۰ درصد تولیدات کشاورزی کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان تات با اشاره به اینکه اگر کشاورزی دانش‌بنیان شد، شاهد ارتقای بخش کشاورزی خواهیم بود، گفت: امسال ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید گندم در کشور صورت گرفت که ۱۰ میلیون و دویست هزار تن خرید تضمینی و سه میلیون تن بذری است که در اختیار کشاورزان بوده و این به این معنی که در آستانه خودکفایی این محصول هستیم.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد بذر کشور در کشور تولید می‌شود و کمتر از ۲ درصد بذر از خارج وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: سازمان تات ۵۶۰ هزار تن بذر گواهی شده تولید می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha