کد خبر: 203579
۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۲۷

مسئول درمانگاه جمعیت هلال احمر در سامرا:

سرخپوشان در خدمت سوگواران

تسکین درد زائرین حسینی با حضور پزشکان بی نام و نشان
سرخپوشان در خدمت سوگواران

مسئول درمانگاه جمعیت هلال احمر در سامرا به تشریح عملکرد این مجموعه در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی پرداخت. وی با اشاره به فعالیت‌های داوطلبانه در این رویداد معنوی گفت: بین کادر درمان و مراجعان تناسب مناسبی وجود نداشت ولی بودند کسانی که به صورت داوطلبانه و بدون نام و نشان برای تسکین درد زائرین حسینی مرهم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)، دکتر محمود حیدری  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درمانگاه جمعیت هلال احمر در شهر سامرا از چهارم شهریور ماه فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: تا روز ۸ شهریورطی ۴ روز بیش از ۶ هزار و ۴۷۲ مراجعه کننده توسط پزشکان این مرکز ویزیت شدند.

وی با بیان اینکه کل تیم حاضر در این درمانگاه ۶۵ نفر شامل پزشک، پرستار، تکنسین فوریت های پزشکی و...است، افزود: در مجموع طی این چهار روز ۹ هزار و ۲۴۹ خدمت نظیر سرم تراپی، تزریقات، انتقال مصدوم به زائرین حسینی ارائه شده است‌.

مسئول درمانگاه جمعیت هلال احمر در شهر سامرا، با اشاره اینکه امسال شاهد حجم انبوه زائران در پیاده روی اربعین بودیم، گفت: بین کادر درمان و مراجعان تناسب مناسبی وجود نداشت ولی بودند کسانی که به صورت داوطلبانه و بدون نام و نشان برای تسکین درد زائرین حسینی مرهم باشند.

حیدری تصریح کرد: یک مورد از این خدمات داوطلبانه حضور یک زوج در درمانگاه هلال احمر سامرا بود که هر دو پزشک بودند و اعلام آمادگی برای خدمت به  زائرین را کردند و پس از بررسی مدارک و مستندات درخواست مورد موافقت قرار گرفت و دوساعت شیفت آنها به چهار روز خدمت رسانی به زائرین تبدیل شد.

وی در پایان ضمن توصیه های بهداشتی به زائرین گفت: زائرانی که به این شهر مشرف می شوند زمان شب را برای پیاده روی انتخاب کنند، از خوردن غذاهای مانده خودداری کنند و همچنین در صورت احساس گرمازدگی و علائم آن با خنک کردن خود و مراجعه به مراکز درمانی نسبت به درمان اقدام کنند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha