کد خبر: 203653
۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
حضور جنجالی سامان قدوس در فهرست تیم ملی

حضور ناگهانی نام سامان قدوس در فهرست جدید تیم ملی، حاشیه‌ساز شده است.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)امیر قلعه‌نویی روز گذشته فهرستی ۲۴ نفره را برای حضور در اردوی جدید تیم ملی فوتبال ایران معرفی کرد که البته احتمالاً بعد از اتمام دیدار معوقه استقلال خوزستان و تراکتور تبریز این فهرست به‌روزرسانی شده و به شمار بازیکنان حاضر در اردوی ملی اضافه خواهد شد. بازیکنان دعوت‌شده قرار است امروز (شنبه) در کمپ تیم‌های ملی خود را به کادرفنی معرفی کنند، اما از روز گذشته که قلعه‌نویی بازیکنان منتخب خود را اعلام کرد، انتقادهای پرشماری علیه فهرست جدید تیم ملی مطرح شده است.

قلعه‌نویی تصمیم گرفت تا نسبت به اردوی قبلی تیم ملی، بازیکنان تازه‌ای را به اردو دعوت کند و یکی از بازیکنان جدید دعوت شده، سامان قدوس بود؛ هافبکی که هیچ‌گاه در دوره سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در اردوی تیم ملی حضور نیافته بود و حتی بحث خداحافظی‌اش از عرصه ملی هم به میان آمد، اما در نهایت او باید بعد از انجام بازی امروز (شنبه) برنتفورد مقابل بورنموث خود را برای حضور در اردوی ملی آماده کند. دعوت از قدوس در حالی انجام شده که او در ماه‌های گذشته دور از میادین بوده است.

دوری ۲۳۸ روزه از ترکیب اصلی!

قدوس بعد از حضور همراه تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیگر در اردوهای ملی حضور نیافت. شرایط او در عرصه باشگاهی هم جالب‌توجه نیست؛ به‌طوری‌که هافبک ایرانی همواره در ماه‌های گذشته بازیکن نیمکت‌نشین ترکیب برنتفورد بوده و در ۲۰ بازی پایانی فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، سامان قدوس جمعاً حتی ۴۵ دقیقه هم برای برنتفورد به میدان رفت. جالب آنکه نیمکت‌نشینی و سکونشینی‌های سریالی قدوس باعث شد تا او قراردادش را با برنتفورد تمدید نکند.

هافبک ایرانی که شایعات زیادی درباره او در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه وجود داشت، بعد از عدم توافق با تیم جدیدی، قراردادش را با برنتفورد تمدید کرد که تصمیمی عجیب و جالب‌توجه بود. نگاهی به کارنامه سامان قدوس نشان می‌دهد که او آخرین‌بار که در ترکیب اصلی برنتفورد به میدان رفته، حدود ۸ ماه قبل بوده که در جام حذفی انگلیس برابر وستهام به میدان رفت و با توجه به دوری طولانی‌مدت او از میادین، حضورش در فهرست جدید تیم ملی و ترجیح او به هافبک‌های آماده‌تر سوال‌برانگیز شده است.

عبور قلعه‌نویی از نام مهندسان لیگ!

مهدی مهدی‌پور در لیگ بیست‌وسوم به عنوان بهترین پاسور فصل کارش را پیش می‌برد و ۲ پاس گل در کارنامه او به چشم می‌خورد. با توجه به نمایش‌های درخشان مهدی‌پور در فصل جدید لیگ برتر، به نظر می‌رسید که عملکرد او به چشم کادرفنی تیم ملی بیاید و هافبک استقلال مسافر بلغارستان شود و در فهرست جدید تیم ملی ایران حضور یابد، اما با وجود گمانه‌زنی‌های متعدد، امیر قلعه‌نویی نام مهدی مهدی‌پور را در فهرست بازیکنان خود جای نداد.

سروش رفیعی هم دیگر بازیکنی بود که تصور می‌شد نامش در فهرست تیم ملی قرار گیرد، اما این اتفاق رخ نداد. رفیعی با وجود نوساناتی که یک‌ماه اخیر داشته، اما توانسته خود را هافبکی خلاق و بازی‌ساز نشان بدهد و با توجه به سبقه درخشان او در هفته‌های پایانی فصل گذشته، انتظار می‌رفت نام او در جمع بازیکنان موردپسند امیر قلعه‌نویی قرار گیرد که این اتفاق برای او هم رخ نداد و در شرایطی مسابقه، عملکرد درخشان آرش رضاوند هم به چشم سرمربی تیم ملی نیامد تا در شرایطی‌که امیر قلعه‌نویی وعده اعتماد ویژه به بازیکنان لیگ برتری را می‌داد، این ۳ هافبک آماده نام‌شان از فهرست جدید تیم ملی دور بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha