رئیسی پای درد و دل مردم می‌نشیند/ دیپلماسی عزت دستاورد دولت سیزدهم

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیسی در سفر های استانی پای درد و دل مردم می‌نشیند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار می گیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)حجت الاسلام علیرضا سلیمی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رییس جمهور و اعضای هیات دولت با ایشان گفت: مقام معظم رهبری به درستی در این دیدار از عملکرد دولت سیزدهم تمجید کردند. چرا که دولت در دو سال گذشته تلاش‌های فراوانی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و ارتقاء روابط با کشورهای همسایه، منطقه و سایر کشورهای جهان انجام داده است.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی در گروه‌های اقتصادی بریکس و شانگهای افزود: عضویت ایران در گروه‌های مهم و مطرح اقتصاد جهان، نشان از برنامه‌ریزی دقیق دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها و بهبود معیشت مردم و اقتصاد کشور دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس درباره تفاوت عمده این دولت با دولت‌های قبل که سبب تمجید رهبر معظم انقلاب شد، تصریح کرد: دولت قبل با دیپلماسی التماسی سعی داشت روابط کشور با غرب را بهبود بخشد که در عمل با این شعار توخالی شکست خورد. از طرفی کم کاری رییس دولت قبل سبب تاخیر در روند اجرایی امور کشور شده بود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، منفعت طلبی شخصی و سیاسی را یکی از شاخص‌های مهم دولت قبل برشمرد و یادآور شد: دولت قبل در برجام بسیار ساده لوحانه برخورد کرد تا آنجا که رییس جمهور و وزیرامورخارجه آن مدعی عدم خروج آمریکا از برجام شدند. اما همگان دیدند که ترامپ از برجام خارج شد و به سیاست‌های آن دولت پوزخند هم زد.

وی دیپلماسی دولت سیزدهم را عزتمند و از جایگاه قدرت عنوان کرد و گفت: بر خلاف سیاست‌های ساده‌لوحانه دولت قبل که وزیر امورخارجه(محمدجوادظریف) در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به این ساده لوحی و فریب خوردن از طرف آمریکایی اذعان داشت، دولت سیزدهم توانست بدون استفاده از دیپلماسی التماسی، حقوق ملت ایران را عزتمندانه در جامعه بین الملل احیاء کند.

سلیمی علاوه بر پرکاری، ساده زیستی و ذکاوت توجه به محرومین را از شاخص‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: دولت قبل اعتقادی به حضور در بین مردم نداشت و حسن روحانی مدعی بود که از پشت شیشه ماشین هم امکان ارزیابی شرایط کشور و مردم وجود دارد. ولی آیت الله رییسی در سفرهای استانی از نزدیک پای درد دل مردم نشست و با مشکلات آشنا شد تا برای رفع آنها در جلسات هیات دولت، تصمیمات دقیق و حساب شده‌ای اتخاذ و مصوب شود.

وی با بیان اینکه دولت قبل منابع صندوق‌های ارزی و ریالی کشور را نزدیک به تهی تحویل دولت سیزدهم داد، افزود: خالی کردن صندوق‌ها سبب ضربه به کشور در دولت سیزدهم شد و عدم فعالیت دولت قبل در حوزه مسکن، امروز به چالش این دولت تبدیل شده است.

عضو هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد: سیاست‌های دولت قبل و عدم توجه به حوزه مسکن سبب شد ۲۷ درصد مردم کشور مستاجر شوند که این ضربه بزرگی به رفاه مردم وارد کرد. ولی دولت سیزدهم در بخش مسکن گام‌های مهمی را برداشته که ثمرات آن به زودی در بهبود این بخش مشخص می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha