برگزاری مانور دور میزی مقابله با حوادث شیمیایی

مانور دور میزی مقابله با حوادث شیمیایی با هدف افزایش توانایی و مهارت عملیاتی مجموعه سلامت و باز آموزی نحوه کنترل، مقابله و رفع آلودگی ناشی از نشت مواد شیمیایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «کامران راسخ» مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه با بیان اینکه این مانور با محوریت امور آزمایشگاه ها در حوزه معاونت درمان دانشگاه برگزار شد، گفت: برگزاری این گونه تمرین و مانورها، موجب افزایش آمادگی و هماهنگی هرچه بیشتر در میان حلقه های خدمت دهنده مجموعه بهداشت و درمان می شود.

دکتر «زهرا توفیقی» کارشناس مسوول حوادث و فوریتهای پزشکی واحد EOCنیز افزود: سناریو این مانور، نشت مواد شیمیایی حاصل از شیرابه پسماند کارخانه تولید مواد شیمیایی در یکی از شهرستان های استان بوده که موجب آلودگی آب رودخانه می شود و اطراف منطقه ای که این اتفاق رخ داده، بوی نامطبوعی به مشام می رسد و تا شعاع چند کیلومتری حس می شود.

مدیران و کارشناسان امور آزمایشگاه های معاونت های درمان و بهداشت، واحد کاهش خطر بلایای معاونت بهداشت، مرکز هدایت عملیات بحران، عملیات اورژانس، واحد بیماری های واگیر و سلامت محیط کار، رییس مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه و معاون مدیریت پرستاری دانشگاه از دیگر اعضای این مانور دورمیزی بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha