آبرسانی به ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت

رئیس جمهور گفت: تابلوی عاشورا توکل، تسلیم و رضای خداوند بوده و زیباترین جلوه‌های زندگی یک انسان عارف سالک الی الله را در این تابلو می‌توان دید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه در دیدار با اقشار مختلف مردم شهرستان دارالتقریب درمیان در مسجد محمدرسول الله (ص) شهر اسدیه اظهار کرد: شهادت چند فرزند مقابل چشمان یک مادر، خواهری که بیشترین ظلم‌ها بر او و بستگانش شده اما آنچه بر زبان جاری می‌کند سراسر توکل به خدا است که نشان از وفاداری به خداوند دارد.

وی افزود: مهمترین هدف امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود تا دین جدش زنده بماند؛ لذا اگر عاشورا نبود پوسته ای از دین باقی نمی‌ماند پس امروز اگر قرآن و نماز می‌خوانیم و متدین هستیم به برکات عاشورا و خون شهداست.

رئیسی گفت: اربعین یادآور شهادت شهیدان، اسارت اسیران، مظلومیت مظلومان و نیز یادآور ظلم ظالمان و ستمگران، هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با اشاره به اینکه عاشورا دو صفحه نورانی و ظلمانی دارد، بیان کرد: صحفه نورانی شامل شجاعت، ایثار، وفا، توکل، ایمان، صبر و استقامت در راه خداست و تابلوی پیش روی انسانیت بوده که از سوی خداوند متعال ترسیم شده و با شهادت امام حسین (ع) برای همه عصرها و نسل ها به جا مانده است.

رئیس جمهور افزود: در این تابلوی زیبا همه مظاهر عالی انسانی دیده می شود؛ لذا از خودگذشتگی و از فرزند گذشتن برای اتمام حجت با دشمن زیباترین این نقش‌هاست.

رئیسی یادآور شد: تابلوی عاشورا توکل، تسلیم و رضای خداوند بوده و زیباترین جلوه‌های زندگی یک انسان عارف سالک الی الله را در این تابلو می توان دید.

رئیس جمهور گفت: اربعین نه فقط برای سال ۶۲ هجری قمری بلکه برای همه زمین و زمان صفحه ظلمانی دارد که جنایت هولناک است و انسان نمی داند چرا نسبت به کودکان ظلم و ستم روا شد یا به سر بریده هم رحم نکردند.

وی با اشاره به اینکه انسان از این همه ظلم و جنایت نسبت به بهترین خلق خدا شرمسار است، افزود: اربعین نمادی است که بشریت بداند باید راه حق و باطل را بداند.

رئیس جمهور همچنین در ادامه سومین سفرش به خراسان جنوبی که همزمان با اربعین حسینی انجام شد، به شهرستان درمیان سفر کرد.

رئیسی با اشاره به اربعین حسینی و پیاده روی اربعین در کربلا بیان کرد: حضور امت اسلامی در اربعین که دارای زبان‌ها، اقلیم‌ها و گویش‌های مختلف اسلامی هستند، جلوه اتحاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه گویش‌های مختلف در یک راهپیمایی عظیم که جلوه اتحاد مقاومت اسلامی است، به نام حسین ابن علی (ع) گرد هم آمده‌اند، افزود: اجتماع اربعین جلوه‌ای است که نوید ظهور ولی عصر (عج) و تمدن را نوید می‌دهد.

رئیسی با بیان اینکه حضور جوانان در این اجتماع بزرگ تمدن اسلامی را نوید می‌دهد، اظهار کرد: اربعین غایت و نهایت در شکل‌گیری تمدن اسلامی و ریشه ما بوده و در آن مدنیتی به نام دین رقم می‌خورد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اجتماع مردم در راهپیمایی‌ها و حضور میلیونی در کربلای معلی، تجدید پیمان با آرمان‌های بزرگ مبارزه با ظلم و ستم و عدالت خواهی در عالم است. امروز مفتخریم کشور ما کشور حسین ابن علی بوده و بنا به تعبیر شهید قاسم سلیمانی ما ملت امام حسین (ع) هستیم که این افتخار بزرگی است.

رئیسی با بیان اینکه امنیت کشور بزرگترین نعمت بوده که به برکت خون شهدا و حضور مردم در صحنه‌های انقلاب ایجاد شده است، گفت: حضور مردم در راهپیمایی‌ها اعم از قدس و ۲۲ بهمن قدرتی خلق کرده که دشمن نمی‌تواند متعرض این مرز و بوم و آب و خاک شود.

رئیسی افزود: مهم این است که همواره در لشکر حسین ابن علی تعریف شویم و در مقابل یزیدیان بایستیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران طی دوران انقلاب بیان کرد: خوشبختانه علی رغم تحریم‌های دشمن، کارهای بسیاری انجام شده و نقاطی مانند درمیان و خراسان جنوبی با گذشته قابل قیاس نیست.

رئیسی با بیان اینکه بنا به تکلیف رهبری باید در دل‌ها ایمان و امید را تقویت کنیم، گفت: ملت ایران هنرش آن است که از تحریم‌ها و تهدیدها فرصت‌ها می‌سازد و پیشرفت علم و فناوری در ایران موجب شگفتی دیگر کشورها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بنا به گفته رهبری به هیچ عنوان نباید خسته، نا امید و متوقف شد، گفت: باید با دلی امیدوار، اعتقاد به حضرت حق و نگاه به شهدا و آرمان‌های بلند شهدا، روز به روز به جلو حرکت کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع تنش آبی در روستاها اظهار کرد: برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستا تا آخر دولت برنامه‌ریزی شده که تاکنون به ۳۵۰۰ روستا آبرسانی شده و کار با قوت ادامه دارد.

رئیسی با بیان اینکه در راستای گاز رسانی اقدامات خوبی انجام شده و حتی روستاهای کم جمعیت از این نعمت برخوردار هستند، افزود: در شهرستان درمیان برای ساخت ۲۰۰۰ مسکن برای جوانان و افراد فاقد مسکن اقدام شده و بنا به گزارش مسئولان استانی و شهرستانی کار با قوت پیگیری می‌شود.

رئیسی با اشاره به مشکل کم آبی برای برداشت چغندر قند، گفت: باید شکر مورد نیاز تأمین شود که بعد از این جلسه از استانداری می‌خواهم این کارخانه با توجه به امکانات برای ایجاد اشتغال و تولید راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از امکانات موجود در شهرستان در راستای اشتغالزایی اقدام شود، یادآور شد: تجهیزات کامل برای کارخانه قند توسط استانداری و فرمانداری انجام شده و اکنون نوبت تولید است.

رئیسی در بدو ورود به فرودگاه بیرجند از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی که در دولت سیزدهم تامین اعتبار شده است امروز با حضور رئیس جمهور به طور رسمی آغاز شد تا طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی پس از سال‌ها انتظار مردم این دیار به مرحله اجرا برسد.

رئیس جمهور سپس در پیاده روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی که از میدان آزادی بیرجند تا آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) برگزار شد، شرکت و در جمع عزاداران سخنرانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha