استقرار ۱۱۰ پایگاه امدادی در مسیر زائران پیاده

محسن ذاکریان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از استقرار ۱۱۰ پایگاه امدادی، هر پنج کیلومتر یک ایستگاه در مسیر زائران پیاده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، محسن ذاکریان مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، در دومین نشست ستاد خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر، در محل سالن شهدای صلح، اظهار کرد: خرسندیم که دهه پایانی صفر، دهه خدمت‌رسانی خاص جمعیت هلال احمر به زائران امام رضا(ع) است. جمعیت هلال‌احمر با توجه به ماموریت ذاتی امداد رسانی جاده‌ای در ایام تابستان امسال با تقارن دهه پایانی ماه صفر به صورت ویژه فعالیت دارد.

وی افزود: تا روز اربعین شاهد حضور فعال جمعیت هلال احمر استان در فعالیت‌های اربعینی بودیم، از یک طرف قرارگاه مرزی در دوغارون تشکیل شد و امداد رسانی به اتباع صورت گرفت.

ذاکریان ادامه داد: از سوی دیگر با وجود درگیری در ماه صفر از فیض اربعین محرم نشدیم و اعزام تیم ۶۰ نفره از پزشکان و کادر درمان هلال احمر استان به بیمارستان نجف داشتیم که مشغول امدادرسانی به زائران بودند و روزانه به ۴۰۰ بیمار ارجاعی خدمت‌رسانی کردند و روز گذشته شاهد بازگشت این تیم بودیم و این عملیات پایان یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی بیان کرد: بلافاصله بعد از اربعین حسینی آغاز فعالیت دهه آخر صفر را داشتیم، اما هماهنگی در این خصوص چندین ماه است که صورت گرفته و امروز برای خدمت‌رسانی به زائران در سه حوزه آمادگی داریم.

وی تصریح کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت جمعیت، حوزه خدمت‌رسانی در مسیر زائران است. در سطح استان ما همیشه ۲۸ پایگاه جاده‌ای را به صورت ثابت داشته‌ایم که در حال حاضر با تمام توان فعال است.

ذاکریان اضافه کرد: به جهت خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر این تعداد را از روز گذشته تا پایان ماه صفر به ۱۱۰ تا ارتقا داده‌ایم، یعنی در هر پنج کیلومتر یک پایگاه امدادی در مسیر پیاده‌روی زائران قرار دارد و فراتر از خدمات امدادی ایفای نقش می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی اظهار کرد: این ۱۱۰ پست با همکاری و استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های استان و ۱۵ استان دیگر و ستاد مرکزی فعالیت خواهد کرد.

وی بیان کرد: طرح «همسفران خورشید» برای هشتمین سال در حال برگزاری است و هر سال قوی‌تر و با قوت بیشتر شکل می‌گیرد.

ذاکریان گفت: حوزه دیگر که از سال گذشته آغاز شده حوزه اسکان زائران در مشهد است. از آنجا که ظرفیت رسمی اسکان در مشهد پاسخگوی این تعداد زائر نیست و از طرفی به دلایل اقتصادی برخی از زائران توانایی پرداخت هزینه بالا برای اسکان را ندارد تدبیر شد تا هلال احمر هم در حوزه اسکان ایفای نقش کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی تصریح کرد: در این خصوص دو حوزه در موضوع اسکان مطرح است یکی تمهیدات زیرساختی در مواکب، حسینیه‌ها، مدارس و... است که فرآیند تسهیل شده‌ای هماهنگ شد و یک دپوی اختصاصی اسکان زائر در جمعیت استان شکل گرفته است.

وی با اشاره به آمادگی دوبرابری نیاز زائران در حوزه اسکان اظهار کرد: در سال گذشته ما آمادگی اسکان اضطراری ۱۰۰ هزار نفر را داشتیم، هرچند که میانگین ۳۰ تا ۴۰درصد این ظرفیت استفاده شد. سال جاری نیز با همان قوت و اگر لازم باشد بیشتر، آمادگی اسکان اضطراری زائران داریم. حوزه دیگر هم اردوگاه اسکان و برپایی اردوگاه بر عهده جمعیت است.

ذاکریان گفت: حوزه سوم طرح «قدم به قدم در مسیر بهشت» است که با هدف تربیتی و هویت بخش جوانان هلال احمر به عنوان خادم حضرت رضا(ع) انجام می‌شود در این طرح که با ظرفیت ۳۲۰۰ نفر از جوانان هلال احمر سراسر کشور برگزار می‌شود در مسیری که تردد خودرو امکان‌پذیر نیست. سالمندان از طریق ویلچر به زیارت برده می‌شوند که در این راستا ۱۵ ایستگاه استقرار ویلچر با ظرفیت ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ ویلچر تدارک دیده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی بیان کرد: این ایستگاه‌های استقرار ویلچر در چهار محور منتهی به حرم مطهر رضوی جانمایی شده و تا شام غریبان امام رضا(ع) ارائه خدمت به این سالمندان ادامه خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha