بازدید عضو هیأت علمی گروه پیوند دانشگاه قزاقستان غربی از دستاوردها و توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نماینده اساتید گروه پیوند دانشگاه قزاقستان غربی با هدف بازدید از دستاورد ها و قابلیت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ایجاد و گسترش همکاری های آموزشی، پژوهشی و درمانی دو جانبه، به شیراز سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، معاون بین الملل دانشگاه ضمن تاکید بر تلاش در راستای گسترش روابط بین الملل دانشگاه با دیگر دانشگاه های کشورهای همسایه، گفت: بازدید اساتید کشور قزاقستان از بخش های مختلف دانشگاه به ویژه بخش های جراحی و پیوند اعضاء در نیمه دوم شهریور، از یک ماه قبل با دانشگاه «اکتوبه قزاقستان» برنامه ریزی شده بود.

دکتر «سید حسن سراج» با بیان اینکه بسترهای لازم برای انتقال تکنولوژی و تبادل دانش میان دو مجموعه در کنار همکاری های آموزشی و پژوهشی فراهم است، افزود: این دیدار زمینه ساز بازدید هیأتی رسمی از قزاقستان برای پایه ریزی همکاری های عملی میان دو دانشگاه می شود.

دکتر «غنی کوتی موراتف»، جراح پیوند و از اعضای هیات علمی مرکز پزشکی و دانشگاه قزاقستان غربی در این سفر از بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان نمازی و بخش های مختلف برج پژوهشی محمد رسول الله (ص) بازدید کرد.

همچنین بازدید از بیمارستان پیوند اعضا ابو علی سینا و شرکت در کمیسیون پیوند این مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی با حضور اساتید، پژوهشگران و پزشکان فعال در این بیمارستان به ویژه دکتر «سامان نیک اقبالیان»، به تبادل اطلاعات علمی در زمینه جراحی های پیوند پرداخت.

در این بازدیدها، دکتر «مهدی پاسالار» مدیر روابط، رتبه بندی و اعتبار بخشی بین المللی دانشگاه، دکتر «لیلا حاجی مقصودی» از بخش پیوند مغز و استخوان، دکتر «نگار آذرپیرا» رئیس برج پژوهشی محمد رسول الله (ص) و دکتر «نادر تنیده» مدیر مرکز تحقیقات فناوری ترانس ژنیک و عضو هیات علمی دانشگاه، دکتر « کوتی موراتف» را همراهی می کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha