نباید یاد شهدا به فراموشی سپرده شود/ فراگیری نهضت حسینی در جهان

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، گفت:نباید یاد شهدا به فراموشی سپرده شود چرا که این پیشرفت، آزادی و ولایت به آسانی به دست ما نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان؛ حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه جمعه(۲۴ شهریور) در ویژه مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم و ۳۵۳۵ شهید استان زنجان،در مهدیه مشهد مقدس با اشاره به اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن کشور دارند، اظهار کرد: باید قدردان خون شهدا باشیم و از آن دفاع کنیم.

وی با اشاره  بر لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای همیشه جاوید و سرافراز کشور تاکید کرد شهدا برای پایداری و استقامت کشور فداکاریهای بسیار انجام دادند که هرگز فراموش نمی شود و نباید یاد شهدا به فراموشی سپرده شود چرا که این پیشرفت، آزادی و ولایت به آسانی به دست ما نرسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه داشته‌های ما در زندگی بسیار بیشتر از نداشته‌هاست، اضافه کرد: قانون طبیعت این است که شکرگذاری نعمت را افزایش داده و کفر نعمت از برکت آن می‌کاهد.

حجت الاسلام خاتمی با تأکید بر داشتن زبان شکرگذاری از نعمات خداوند بیان کرد: البته که خداوند نیازی به تشکر و قددرانی ما ندارد، اما داشتن روحیه سپاسگذاری موجب حال خوب و بهتر شدن روحیه هر شخص می‌شود.

وی ادامه داد: گاها فرصت‌هایی در زندگی همه اشخاص رخ می‌دهد که اصلا آن را قدر نمی‌دانند، در حالی که همین سهل بودن سفر کربلا یک نعمت بزرگ بود که نصیب عاشقان اباعبدالله الحسین شد.

«حب الحسین یجمعنا» در راهپیمایی اربعین امسال به معنای واقعی کلمه تجلی پیدا کرد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی پس از یک هزار و ۴۰۰ سال گفت: حضور ۲۲ میلیون نفر در این مراسم نشان می‌دهد که حرکت عظیم میلیونی با و ویژگی‌های منحصر به فرد در حال انجام است و این رویداد بزرگ بیانگر آن است که نهضت حسینی در جهان فراگیر شده است.

حجت الاسلام تصریح کرد: خوشبختانه امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه این مراسم معنوی با عظمتی مضاعف‌تر نسبت به ادوار گذشته بودیم و بدون شک می‌توان گفت «حب الحسین یجمعنا» در راهپیمایی اربعین امسال به معنای واقعی کلمه تجلی پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین مراسمی بیانگر اقتدار مسلمانان بوده و فارغ از ابعاد ظاهری آن، باعث دگرگونی در درون انسان‌ها نیز به واسط ارادت به سالار شهیدان می‌شود، تصریح کرد: قدم گذاشتن در این راه عشق به امام حسین (ع) را دوچندان خواهد کرد و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی استحکام در مسیر راهپیمایی اربعین باید در راه حاکمیت توحید نیز تداوم داشته باشد.

لازم به ذکر است: یادواره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در جوار حرم ثامن الحج، همزمان با ایام سوگواری ۲۸ صفر، سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان و هیات با عظمت مسجد زینبیه اعظم زنجان اجرا ‌شد.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha