تولید ونتیلاتور توربوفن توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

فناوران ایرانی در یک شرکت دانش‌بنیان، برای اولین بار، موفق به تولید ونتیلاتور توربوفن با کاربری آسان و چندگانه شدند.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا) امید حقیقت‌بین، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از تولید ونتیلاتور توربوفن و پرتابل برای اولین بار در ایران خبر داد و با اشاره به فناوری نوین این شرکت برای ساخت این مدل از ونتیلاتور، گفت: پیش از این نیز مدل‌های مختلف ونتیلاتور در کشور تولید می‌شد، اما از فناوری قدیمی‌تری بهره می‌بردند. شرکت ما با استفاده از فناوری‌های نوین‌تر، وزن ونتیلاتورها از ۸۰ کیلوگرم به ۵ کیلوگرم کاهش داد.

وی افزود: در گذشته برای ICU از یک مدل ونتیلاتور استفاده می‌شد، برای آمبولانس از یک مدل دیگر و ...، اما ونتیلاتور تولیدی شرکت ما قابلیت استفاده چندگانه را به مراکز پزشکی، بیمارستان‌ها و ... می‌دهد.

مدیر شرکت ادامه داد: دستگاه ونتیلاتور ساخته شده در این شرکت،۱۰۰، اولین ونتیلاتور مراقبت ویژه با طراحی و تولید بومی که از فناوری توربوفن بهره‌مند است و نیازی به کمپرسور یا کپسول اکسیژن ندارد. از ویژگی‌های توربین قدرتمند این ونتیلاتور می‌توان به عمر حدود ۱۰ هزار ساعت کارکرد، مصرف انرژی پایین و صدای کم در هنگام فعالیت، اشاره کرد.

حقیقت‌بین در ادامه با بیان این موضوع که نمونه این دستگاه در دنیا نیز انگشت‌شمار است، گفت: تا پیش از این نمونه مشابه این دستگاه به کشور وارد نشده بود، چند مدل خاص وجود داشت که باز هم از همه این قابلیت‌ها برخوردار نبودند.

وی در ادامه درباره وضعیت این محصول در بازار داخلی گفت: خوشبختانه ما تا کنون توانسته‌ایم حدود ۱۴۰ عدد از این دستگاه را در بازار داخلی به فروش برسانیم و امیدواریم که با توجه به قیمت مناسب نسبت به نمونه‌های دیگر داخلی و خارجی و مزیت‌های بیشتر نسبت به آن‌ها بتوانیم بخش بیشتری از بازار تجهیزات پزشکی کشور را در دست بگیریم.

مدیرعامل شرکت درباره وضعیت صادرات این ونتیلاتور ها ۱۰۰ گفت: در حال حاضر ما در حال رایزنی برای آماده کردن مقدمات صادرات این محصول به سوریه هستیم. با توجه به این نکته که قیمت ما یک سوم نمونه خارجی است، بسیار امیدواریم تا بتوانیم در بازار جهانی نیز نقش پررنگی ایفا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha