کد خبر: 204572
۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۳۹
زاکانی به چین می‌رود

سخنگوی شهرداری تهران ضمن اشاره به دعوت اخیر شهردار پکن از شهردار تهران برای سفر به چین گفت: با حضور شهردار تهران، گشایش «LC» (اعتبار اسنادی) برای اجرایی‌شدن قرارداد ۶۳۰ واگن قطار پایتخت نیز عملیاتی می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درباره سفر خارجی قریب‌الوقوع زاکانی؛ شهردار تهران به خبرنگار اجتماعی تسنیم، گفت: اواخر مهرماه، زاکانی و هیئت همراهش به دعوت شهردار پکن راهی کشور چین خواهد شد. توسعه «حمل‌ونقل عمومی»، «برقی‌سازی ناوگان» و نیز «هوشمندسازی» فرآیندهای حوزه مدیریت شهری محورهای سفر آتی شهردار تهران به چین را تشکیل می‌دهد.

وی درباره برنامه‌های سفر مذکور تشریح کرد: بر اساس دعوت شهردار پکن، تبادل‌نظر مدیران پایتخت‌های ایران و چین درباره آخرین دستاوردها به منظور ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به شهروندان انجام می‌گیرد. همچنین، شرکت در اجلاس «راه ابرشیم» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهردار تهران در طول سفر مورد اشاره است.

سخنگوی شهرداری تهران درباره پیگیری تفاهم‌ها و قراردادهای پیشین در طول این سفر نیز افزود: با حضور شهردار تهران، گشایش «LC» (اعتبار اسنادی) برای اجرایی‌شدن قرارداد ۶۳۰ واگن قطار عملیاتی می‌شود و این به معنای تزریق مالی به این ابرپروژه تأمین ناوگان است. بر اساس توافق طرفین و پذیرش طرف خارجی، تعداد این واگن‌ها به طور قطعی به ۷۹۱ واگن افزایش یافته است.

محمدخانی با اشاره به رایزنی در سفر پیش‌رو برای افزایش سقف قرارداد ۷۹۱ واگن به ۱۰۵۰ واگن، ادامه داد: بر این اساس، اولین سری از واگن‌های مورد تفاهم، ۱۲ ماه بعد (سال آینده) به ناوگان متروی تهران افزوده شده و به تدریج با افزایش مشارکت تولیدکننده داخلی، آخرین سری از این واگن‌ها با مشارکت ۵۰ درصدی تأمین‌کننده ایرانی ساخته شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha