وزارت خارجه کره جنوبی: امیدوار به بهبود روابط با ایران هستیم

وزارت خارجه کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای ضمن تائید خبر انتقال وجوه مسدود شده ایران به کشور قطر، نسبت به بهبود روابط میان سئول و تهران ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا) در بیانیه این وزارتخانه آمده است: وجوه ایرانی که در کره جنوبی به دلیل تحریم‌های مالی علیه ایران مسدود شده بود، به تازگی با همکاری نزدیک بین کشورهای مربوطه با موفقیت به کشور قطر منتقل شد.

این بیانیه می‌افزاید: دولت کره جنوبی با این درک واضح که این وجوه مسدود شده متعلق به مردم ایران است، به ارتباطات دیپلماتیک و رایزنی با کشورهای ذیربط ادامه داده تا در نهایت موضوع وجوه مسدود شده را حل و فصل کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حل موضوع وجوه مسدود شده، علاوه بر کشورهایی که به طور مستقیم در این موضوع نقش داشتند، کشورهای ثالث مانند قطر و سوئیس نیز در حل این موضوع نقش بسزایی ایفا کرده و دولت کروه جنوبی مایل است از نقش سازنده این کشورها تشکر ویژه کند.

این وزارتخانه در این بیانیه مدعی شد: حتی پس از انتقال وجوه مسدود شده ایران به قطر، از آنها برای مقاصد بشردوستانه مانند خرید غذا و دارو استفاده خواهد شد مانند آنچه در کره وجود دارد و دولت ما تجربه تجارت بشردوستانه خود را با قطر به اشتراک گذاشته است.

وزارت خارجه کره جنوبی در پایان این بیانیه آورده است: دولت کره جنوبی امیدوار است که انتقال وجوه مسدود شده به عنوان فرصتی برای توسعه بیشتر روابط بین سئول و تهران در آینده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha