کد خبر: 204599
۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
«ایکس» برای همه کاربران پولی می‌شود

ایلان ماسک اعلام کرده که ایکس(توییتر) برای استفاده خدماتش، از کاربران پرداخت ماهانه دریافت خواهد کرد.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا) ایلان ماسک، مالک ایکس، این ایده را مطرح کرده که شبکه اجتماعی که قبلاً به نام توییتر شناخته می شد، ممکن است دیگر یک سایت رایگان نباشد. وی روز دوشنبه در گفت وگوی مستقیم با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفت که این شرکت برای استفاده از سیستم ایکس به پرداخت ماهانه روی می آورد. او پیشنهاد کرد که چنین تغییری برای مقابله با مشکل ربات‌ها در پلتفرم ضروری است.

ماسک توضیح داد: «این تنها راهی است که می توانم به آن فکر کنم تا با ارتش عظیمی از ربات ها مبارزه کنم. وی گفت: «هر بار که یک سازنده ربات بخواهد ربات دیگری بسازد، به روش پرداخت جدید دیگری نیاز دارد.»

ماسک نگفت هزینه پرداخت اشتراک جدید چقدر خواهد بود، اما آن را مقدار کمی توصیف کرد.

در طول گفتگو، ماسک همچنین معیارهای جدیدی را برای ایکس به اشتراک گذاشت و اشاره کرد که این سایت اکنون ۵۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد که هر روز ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون پست ایجاد می کنند. با این حال، مشخص نیست که آیا ماسک حساب‌های خودکار (یعنی ربات‌های خوب مانند فیدهای خبری یا ربات‌های بد مانند هرزنامه‌ها) را در میان این آمار و ارقام حساب می‌کند یا خیر.

ماسک در مورد برنامه خود برای پرداخت ها و یا اینکه چه زمانی چنین تغییری رخ خواهد داد، توضیح نداد. اما از زمانی که ماسک این پلتفرم را در سال گذشته تصاحب کرد،کاربران خود را تحت فشار قرار داد تا مشترک محصول اشتراک پولی ایکس پریمیوم (قبلا توییتر آبی) شوند. این سرویس اشتراک ۸ دلاری در ماه یا ۸۴ دلاری در سال، ویژگی‌های مختلفی مانند امکان ویرایش پست‌ها، تبلیغات کمتر، رتبه‌بندی اولویت‌بندی شده در جستجو و مکالمات، امکان نوشتن پست‌های طولانی‌تر و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

ایکس تعداد مشترکین پولی خود را فاش نمی کند، اما تحقیقات مستقل نشان می دهد که ایکس پریمیوم اکثر کاربران ایکس را جذب نکرده است. به عنوان مثال، یک تجزیه و تحلیل نشان داد که در حال حاضر فقط ۸۲۷هزار و۶۱۵ کاربر مشترک ایکس پریمیوم هستند.

ایده پول گرفتن از همه کاربران ایکس ایده جدیدی نیست. پلتفرمر سال گذشته گزارش داد که ماسک در واقع ایده قرار دادن تمام توییتر در پشت دیوار پرداخت را می‌سنجد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha