توزیع واکسن آنفولانزا از فردا در داروخانه های هلال احمر سراسر کشور

مدیرعامل سازمان تدارک پزشکی هلال احمر گفت: توزیع واکسن آنفلوانزا از یکم مهرماه سال جاری در داروخانه‌های هلال احمر سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، علیرضا عسکری با اشاره به اساسنامه مصوب، این سازمان، اظهار کرد: بر اساس اساسنامه فعالیت های این سازمان مشتمل بر تهیه، تولید و توزیع داروهای شیمیایی و گیاهی، تجهیزات پزشکی، مواد اولیه دارویی و همچنین ارائه خدمات شایسته به هموطنان می باشد.

وی تصریح کرد: این سازمان به عنوان بازوی توانمند نظام، دولت و وزارت بهداشت امروز در کنار تولید انواع داروها و تجهیزات مهم پزشکی، نقش مؤثری را در تأمین و توزیع داروهای حساس و کمیاب و داروهای یارانه ای از طریق داروخانه های هلال احمر سراسر کشور دارد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در ادامه با بیان اینکه با کمک شرکت های دانش بنیان به میزان نیاز واکسن آنفلوانزای ایرانی تامین شده است،اظهار کرد: بر همین اساس از روز شنبه این واکسن‌ها به صورت شبانه روزی در داروخانه‌های هلال احمر و بر اساس نیاز جامعه توزیع می‌شود.

عسکری با بیان اینکه با بیان اینکه تامین نیاز شهروندان اولویت اصلی هلال احمر است،بیان کرد: علاوه بر واکسن آنفولانزا، سایر داروها و به خصوص داروی بیماران خاص، هر لحظه در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

آنفلوانزا واکسنی است که انسان را علیه ابتلا به آنفلوانزا محافظت می‌کند. هرسال طی دو نوبت، واکسن جدیدی برای آنفلوانزای همان فصل ساخته می‌شود، چرا که ویروس آنفلوآنزا به‌سرعت خود را تغییر می‌دهد. با آنکه اثربخشی واکسن، سال به سال متفاوت است، اما بیشترشان مصونیت متوسط تا زیادی علیه بیماری آنفلوآنزا ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha