کاهش ۳۴ درصدی حوادث ناشی از کار در زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: حوادث ناشی از کار در این استان طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته، ۳۴ درصد کاهش یافت.؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،  طیب جعفری در مانور ایمنی به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی همزمان با سراسر کشور با بیان اینکه طی ۶ ماهه اول امسال با وجود افزایش تعداد کارگاه ها با اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در سطح استان، شاهد آمار کاهشی بودیم، اظهار کرد: این موضوع ناشی از بیشتر شدن نظارت همچنین احساس مسوولیت بیشتر کارفرمایان در اجرای ضوابط ایمنی است.

وی خاطرنشان کرد: حوادث شغلی به هر شکل برای کارگر، کارفرما و جامعه زیان‌های اقتصادی بسیاری در بر دارد که هزینه‌های درمانی، خسارت ناشی از توقف کار به دلیل حادثه و خسارات پرداختی در صورت از کارافتادگی کارگر از جمله آنها به شمار می رود از این رو رعایت ضوابط برای کاهش حوادث، امری حیاتی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعداد کمیته های حفاظت فنی در واحدهای تولیدی استان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است گفت: این روند رو به رشد است و امسال به رغم اجرای طرح نهضت ملی مسکن و افزایش قابل توجه کارگاههای ساختمانی در این پروژه ها،  حوادث ناشی از کار در استان کاهش داشته است.

جعفری با بیان اینکه بازرسی ها از واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها به منظور کمک به رعایت قوانین و مقررات و پوشش های بیمه ای در استان به طور مستمر انجام می شود، افزود: افزایش شمار تشکل های کارگری در استان در دستور کار قرار دارد چرا که معتقدیم این تشکل ها زمینه هم افزایی و مفاهمه بهتر را فراهم می کند.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد واحدهای تولیدی واجد شرایط در استان دارای خانه های بهداشت کارگری است، افزود: هم اکنون خانه بهداشت در اکثر واحدهای تولیدی مشمول راه اندازی شده است و تاسیس آن در واحدهای باقی مانده نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha