بیشترین شکایات مردمی در استان زنجان حوزه بهداشت و درمان است

رئیس دیوان عدالت اداری کشور، گفت: بیشترین حجم دادخواست ها به دیوان عدالت اداری کشور در استان زنجان در حوزه بهداشت و درمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت الاسلام حکمت علی مظفری عصر روز چهارشنبه(۵ مهر ماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه امروز در دیدار مردمی با مردم استان بود، بخش عمده ای از گزارشات در برگشت به تهران انجام خواهد شد، اظهار کرد: طبق تعهد، در همه استان ها داریم ۱۰ الی ۲۰ روز آینده  به تمام موارد پاسخ قطعی و قانونی  بدهیم.

وی با اشاره به قانون جدید دیوان، که یکی از نوآوری های بسیار مهم قانون دیوان است، افزود: این قانون پس از گذشت ۴۰ سال در سال ۱۴۰۲ قانون گذار تبصره ای را به ماده ۱۶ قانون تحت عنوان تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون عدالت اداری اضافه کرده است

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه این تبصره به دو نکته مهم و اصل مهم فلسفه حقیقی تصدی مسئولیت در نظام اسلامی است، بیان کرد: روح مسئولیت پذیری و  پاسخگویی در مقابل مردم دو عنصر مهم از اصول قانون اساسی است که بقیه موارد بر این دو شاخصه استوار است.

حجت الاسلام مظفری تصریح کرد: اگر مسئولیت ها را تهی از دو عنصر بینیم، مسئولیت پذیری مدنظر نظام اسلامی محقق نخواهد شد و به نوعی ادامه مسیر به  استبداد و خودکامگی خواهد رسید.

وی با اشاره به کلام صاحب نظران در حوزه مسائل  جامعه شناسی، افزود: مسئولیت ما بسیار سنگین است و باید دوباره باز نگری کنیم که در چه مسئولیتی قرار داریم،  و پاسخگویی نشانه مطلوبیت هر نظام اداری است و  مهمتربن عنصر شکل دهنده نظام اداری منسجم و مقبول است.

این مسئول با بیان اینکه پاسخگویی به رسمیت شناختن حق شهروندی شهروندان است، بیان کرد: اگر مدیری در مقابل مردم و رعایا  پاسخگو نباشد حق شهروندی  را ادا نکرده و مسئولیت حقیقی را ندارد و غصبی است.

حجت الاسلام مظفری در بخش دیگری با بیان اینکه  پاسخگویی باعث انسجام سیاسی و اجتماعی در جامعه است، اظهار کرد: اگر بخواهیم ضریب اعتماد عمومی جلب شود باید به بحث پاسخگویی توجه جدی را داشت، چرا که از ابزار مهم کنترل قدرت است.

وی با بیان اینکه در حوزه رسیدگی ها در استان زنجان بالاترین و بیشترین آمار دادخواست ها مربوط به بهداشت و درمان بوده است، افزود: چه ضروتی دارد این حجم از پرونده ها به دیوان عدالت اداری ارجاع شود، و چندین سال از حکم صادره در دستگاه ها می گذرد ولی حکم اجرایی نشده است که بخش عمده آن حل شد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور ، با بیان اینکه پس از گذشت سه ماه از اجرای قانون خیلی از دستگاه ها ابتدایی ترین کارها را انجام نداده اند، تاکید کرد: انتظار میرود پاسخگو مردم باشید، حقیقتا گشایش کارها در گشایش کار مردم است.

حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه امروز در ملاقات های مردمی شاهد این موضوع بودم که در حوزه رسیدگی به کار مردم علیرغم اجابت  نشدن خواسته مردم، شفاف هم نبوده ایم، افزود: کارشناس ها و کارکنان فنی موضوع را شفاف ذکر نکرده اند و نحوه ابلاغ ها شفاف نبوده است. 

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha