خوشمزه ترین جشنواره ملی زنجان افتتاح شد 

شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی استان زنجان با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و ۳۱ استان از سراسر کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
سید سعید صفوی شامگاه جمعه(۷ مهرماه) در آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی َضمن تبریک هفته گردشگری با بیان اینکه امروز ما کلکسیونی از هنر هنرمندان زنان و مردان ایران زمین را شاهد هستیم، اظهار کرد: این جشنواره  همچنین محل ملاقات  اقوام و کشورها، مذاهب، زبان، گویش و لهجه ها است.

وی با اشاره به حضور پررنگ شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع دستی در این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه ملی ۹ شهر و یک روستای جهانی صنایع‌دستی آثار خود را عرضه خواهند کرد که از نکات بارز این نمایشگاه است. 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، خاطر نشان کرد: این جشنواره از امروز ۷ مهر ماه تا ۱۱ مهر ماه با حضور ۳۱ استان از سراسر کشور به میزبانی استان زنجان  برگزار می شود.

صفوی با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان مجموع تسهیلات این اداره‌کل بود، افزود: امسال فقط از تسهیلات ۱۴۰۰، ۹۲ میلیارد تومان طی یک و نیم ماه جذب شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این طبق تاکید و دستورات استاندار زنجان از بخش صنعت، بخشی از تسهیلات برای تکمیل پروژه های گردشگری اختصاص یافت که تمام این ها باعث شده است بتوانیم ادعا کنیم زنجان شهر و استان جشنواره های کشور است.

شهروندان  زنجانی موقعیت شناس و زمان شناس هستند

در ادامه مراسم علیرضا فیروزفر شهردار زنجان و رئیس این دوره از جشنواره ضمن ابراز خرسندی از شهروندان زنجان که همیشه نشان داده اند موقعیت شناس، مکان شناس و زمان شناس هستند، اظهار کرد: اوج شور و شعور حسینی در ماه های عزا توسط شهروندان وجود دارد و علاوه بر آن همچنین شور و شعور در حد اعلا نیز در ایام شادی بین شهروندان زنجانی است.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته با توجه به ناآرامی های موجود در کشور، شهر زنجان در آن زمان جشنواره را با امنیت کامل برگزار کرد، افزود: امسال نیز بلافاصله بعد از بعد از عزاداری ماه محرم و صفر جشن های ربیع در شهر زنجان در حال برگزاری است.

شهردار زنجان با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در ۱۱ مهرماه همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) در محل سبزه میدان برگزار. خواهد شد، افزود: اگر بلند همتی شعور همشهریان نبود چنین برنامه ها در شهر برگزار نمی شد و همه ما خودمان را خادم ملت میدانیم و امیدواریم این حمایت توسط شهروندان زنجانی که  مردمان با فرهنگ اصیل زنجانی ایرانی اسلامی هستند ادامه دار یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی استان زنجان با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسئولین استانی، همشهریان، و میهمانان از ۳۱ استان کشور افتتاح شد. 

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha