انجام ۷۰۴ ماموریت در سال جاری توسط آتش نشانی زنجان

رئیس  سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان، گفت: طی ۶ ماهه سال جاری ۳۲۲ مورد عملیات اطفای حریق و ۳۷۲ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی زنجان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مجید امیرفضلی ظهر روز شنبه( ۸ مهرماه) در آیین تجلیل از آتش نشانان به مناسبت گرامیداشت روز آتش نشانی، ضمن تبریک این روز با بیان اینکه در حال حاضر ۷ ایستگاه آتش‌نشانی در زنجان فعال است، اظهار کرد: این سازمان دارای دو معاونت برنامه ریزی و عملیات و ۱۳۰ پرسنل در حال خدمات رسانی به همشهریان هستند.

وی با بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری ۷۰۴ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط آتش نشانی زنجان انجام شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۳۲۲ مورد اطفای حریق و ۳۷۲ مورد عملیات امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری در مجموع ۳۲۲ مورد حریق در زنجان رخ داده است، افزود: اطفای حریق مربوط به منازل مسکونی، وسایل نقلیه، آتش سوزی مراتع، جنگل و باغات و...... بوده که میانگین رسیدن عوامل آتش نشانی به صحنه در ۴ دقیقه است.

امیرفضلی با بیان اینکه همچنین در این مدت ۳۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی زنجان انجام شده است، بیان کرد: این عملیات ها شامل رهاسازی از آسانسور، واژگونی خودرو و امداد رسانی تصادفات خودرویی و..... بوده است.

وی یادآور شد: همچنین طی شش ماهه نخست سال جاری ۸۸ مورد بازدید از ساختمان های بلند مرتبه، ۱۲۹ مورد بازبینی شیرهای آتش نشانی، ۱۶۳ مورد استقرار ایمنی متفرقه و ۷۰ مورد گزارشات ایمنی و حوادث انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان اظهار کرد: همچنین در طول سال نیز آموزش های اطفا حریق و امداد و نجات در ساختمان های بلند، آموزش تخصصی شنا و نجات غریق، برگزاری مانورهای آماده سازی، کارگاه های آموزشی، تست های ۶ ماهه آمادگی جسمانی،مسابقات پله نوردی،والیبال و فوتسال، آوار برداری در حوادث، اپراتوری نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری،مقابله با مواد خطرناک به پرسنل این سازمان انجام شده است.

امیرفضلی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی زنجان همچنین در راستای پیشگیری از اطفا حریق و جلوگیری از وقوع حادثه در طول سال برنامه ای نیز برای شهروندان داشته است، افزود: این برنامه ها در قالب آموزش های عمومی شهروندان، آموزش شرکت ها و ادارات و سازمان ها،آموزش در مراکز آموزشی، می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی زنجان در یک سال گذشته با همت مضاعف توانسته است اتفاقات خوبی را در شهر زنجان رقم بزند، اظهار کرد: از جمله این اتفاقات افتتاح ایستگاه هفتم آتش نشانی، خرید نردبان ۳۲ متری، خرید دو دستگاه دوو، افتتاح مرکز EOC، تجهیز سالن کنفرانس غدیر، خرید سه دستگاه موتورلانس، راه اندازی سامانه مهار، راه اندازی اتوماسیون اداری، بازسازی ایستگاه ها، اقدامات اولیه برای جذب سرباز امریه، خرید دستگاه کمپرسور و...بوده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha