۱۹ هزار سالمند زنجانی تحت حمایت کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۹ هزار سالمند زنجانی در سطح استان زنجان  تحت حمایت کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، روح اله صالحی با گرامیداشت روز سالمند و با تاکید بر اینکه  سالمندی ناتوانی نیست، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند و از خدمات این نهاد بهره‌‎مند می‌شوند.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک معیشت به سالمندان زنجانی پرداخت شده است، افزود: توجه به وضعیت معیشتی و ارتقاء سلامت سالمندان ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت‌های کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به این گروه از جامعه هدف است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی زنجان، اظهار داشت: همچنین توجه به توان بخشی سالمندان و تامین تجهیزات مورد نیاز سالمندان زمین‌گیر از اقدامات این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به این افراد است.

صالحی تصریح کرد: توجه به ایجاد نشاط و شادابی در سالمندان زیرپوشش نیز از طریق اجرای برنامه‌های فکری و فرهنگی، اردوهای فرهنگی و زیارتی  این نهاد در این بخش است.

وی گفت: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقای فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقای سطح عزت‌نفس و اعتماد به نفس در آنان از جمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است.

این مسئول با اشاره  به برخی از برنامه‌های کمیته امداد زنجان در هفته سالمند، افزود: بازدید از مددجویان بستری در آسایشگاه سالمندان و دلجویی از آنان، بازدید از خانواده‌های دارای سالمند، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشت و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان، برپایی پایگاه‌های مجازی مشاوره و ارائه خدمات مشاوره سلامت به صورت مجازی و تلفنی در خصوص پیشگیری، مقابله و درمان بیماری‌های واگیردار، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و مسابقات متناسب با سالمندی از جمله دیگر خدماتی است که در طول این هفته به طور ویژه‌تر به مددجویان سالمند تحت حمایت ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha