زنجان را باید به گردشگری مقصد تبدیل کنیم

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه باید شهر زنجان را به گردشگری مقصد تبدیل کنیم، گفت:  این مهم یکی از مسائل مهم طرح جامع زنجان است و در این خصوص نیز راهبردهایی در طرح جامع دیده شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رحیم توسلیان در نشست تخصصی خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با بیان اینکه طرح جامع شهر زنجان بر مبنای شرح خدمات ۵۰ سال پیش کار می شود و تاکنون نیز در وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور جایگزینی برای این طرح پیدا نکرده اند، اظهار کرد: با بسیاری از انتقادات در این خصوص مواجه هستیم که طرح جامع قدیمی بوده و شرح خدمات آن برگرفته از نظام برنامه ریزی آمریکا بوده است که قبل از انقلاب تحت عنوان برنامه جامع شهری وارد ادبیات توسعه شهری شد.

وی با بیان اینکه در خصوص طرح جامع شهری زنجان ورود کرده و علیرغم وجود شرح خدمات مصوب با مشاورین هماهنگی شده است که شهر را مسئله محور به آن بپردازیم، افزود: در طرح جامع با مشاور قراداد خاصی منقعد شد که باید راهبردی تر طرح انجام شود و از سناریو سازی به پیشنهادات طرح جامع برسد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، اظهار داشت: در حال حاضر شهر زنجان به شدت از عدم توازن توسعه بین شمال و جنوب و شرق و غرب رنج می برد و باعث بسیاری از مشکلات شده است.

توسلیان با بیان اینکه متاسفانه اتوبان زنجان گردشگری زنجان را تبدیل به گردشگری عبوری تبدیل کرده و این مهم نیز یکی از مسائل مهم طرح جامع زنجان است، افزود: باید شهر زنجان را به گردشگری مقصد تبدیل کنیم که در این خصوص راهبردهایی در طرح جامع دیده شده است.

وی با بیان اینکه گاهی گفتمان های منفی و خود کم بینی برخواسته از دل جامعه نیز وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه این گفتمان ها بر توسعه شهری شهر زنجان تاثیر میگذارد و نباید اجازه دهیم این گفتمان ها در شهر حاکم شود.

این مسئول با بیان اینکه تمامی مناطق و شهرستان های اطراف شهر زنجان و ساختار عمده فروشی خود را از دست داده است، خاطر نشان کرد: زمانی استان زنجان کانون تامین نیازهای خرده فروشی شهرستان های اطراف بود  ولی در حال حاضر دیگر این چنین نبوده و وجود ندارد و استان های اطراف این نقش را ایفا میکنند.

توسلیان با بیان اینکه متخصصین توسعه شهری به این دیدگاه رسیده اند که توسعه یک منطقه و شهر با منابع طبیعی نهفته در دل زمین نمیشود مدیریت کرد، افزود: چرا که معمولا تبدیل به رانت شده و از منطقه و شهر خارج می شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر یک طرح فیزیکی است، بیان کرد: در حال حاضر  طرح تفصیلی جامع شهر زنجان قراداد آن منقعد شده و در انتظار تکمیل نقشه های شهری با مشارکت شهرداری هستیم و طرح بالادستی آن در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، در حاشیه این جلسه گروهی از اعضای تعاونی ویلاشهر ۱ و ۲ شهر زنجان در جلسه حضور پیدا کردند و خواهان تعیین تکلیف اراضی خریداری شده و حل مشکلات موجود برای خانه دار شدن خود که ۳۴ سال از بلاتکلیفی این زمین ها می گذرد شدند و توسلیان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در پاسخ به سوالات مطالبه گران خواستار تهیه درخواست مطالبه شد تا از طریق قانونی پیگیری های لازم انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha