گره های پتروشیمی زنجان باز شده است/ دولت در رشد ۸ درصدی عقب ماندگی دارد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، گفت: گره های پتروشیمی زنجان باز شده است و کارها بخوبی پیش می رود که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد و تا آخر سال جاری به پیشرفت ۷۸ درصدی می رسد،کهامیدواریم سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مصطفی طاهری ظهر روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به مقایسه ۱۰ سال قبل با آغاز  استقرار دولت سیزدهم، اظهار کرد: طبق آمار منتشره در رشد اقتصادی نسبت به دهه قبل در تمامی حوزه ها رو به جلو بوده است، ولی همچنان طبق اهداف برنامه قبلی در خصوص رشد ۸ درصدی همچنان به این عدد نرسیده ایم و نسبت به برنامه دولت عقب ماندگی دارد.

وی با بیان اینکه مسئله اول توسعه استان در آینده، مبحث آب استان است، افزود: هرچقدر در این زمینه آب تلاش کنیم همچنان عقب ماندگی زیادی داریم، ولی در استان رو به جلو حرکت کرده و در حوزه صنعت و آب شرب توفیقات خوبی را در استان داشته ایم ولی با این اوصاف به میانگین استان های همجوار و کشور نرسیده ایم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمده ترین مشکل در آب قبل از سد سازی و...تخصیص آب است، بیان کرد: اگر بتوان تخصیص آب را اخذ و اجازه استفاده آب نیر فراهم شود بزرگترین کار در این حوزه است که خوشبختانه در دولت سیزدهم بخشی از این اقدامات انجام شده  و تخصیص های خوبی نسبت به قبل اضافه شد.

طاهری با بیان اینکه از دو محل منابع عمومی دولتی و بخش خصوصی در استان تولید ثروت و اشتغال  میکنیم، افزود: در خصوص منابع عمومی دولتی نسبت به میانگین کشوری عدد قابل قبولی را دارد و اکنون استان زنجان در بودجه  رتبه ۲۳ قرار داریم و ۷ رتبه ارتقا یافته ایم.

وی تصریح کرد: درآمد های استان بجز منابع عمومی از مالیات بر ارزش افزوده جهش داشته ایم و هم اکنون هیچ شرکتی در استان زنجان نداریم که مالیات ارزش افزوده آن به شهر و استان دیگر واریز شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه پتروشیمی زنجان در حال حاضر پیشرفت مناسبی دارد، گفت: گره های پتروشیمی زنجان باز شده است و کارها بخوبی پیش می رود که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد و تا آخر سال جاری به ۷۸ درصدی می رسد و امیدواریم سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha