هنر پانتومیم یک ابزار تلفیقی با ارزش و مهم است

رئیس سازمان جهانی مایم با بیان اینکه هنر پانتومیم میتواند یک ابزار تلفیقی با ارزش و مهم باشد،گفت: این هنر یک زبان جهانی و صلح است و  می‌تواند برای همه باشد و مردم را به هم نزدیک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
مارکو استوجانوویچ در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین الملی پانتومیم زنجان با بیان اینکه این دومین فستیوال پانتومیم زنجان است، اظهار کرد: در این خصوص قدم بسیار بزرگی را برداشته شده است و با اینکه بنده  ۳۰ سال در این خصوص فعالیت دارم میدانم که تشکیل چنین جشنواره هایی سخت است.

وی افزود: از تمام دست اندرکاران این جشنواره تقاضا دارم این جشنواره را بصورت بین الملی همه ساله برگزار کنند.

رئیس سازمان جهانی مایم ، اظهار داشت: همه ما هنرمندان میدانیم که برای پول زندگی می کنیم ولی در واقع برای تشویق شدن و به چشم آمدن زندگی میکنیم.

مارکو استوجانوویچ بیان کرد: امیدوارم تمام مسئولان  بدانند که این تقدیر برای ما مهم است و کارشان بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در دید سازمان جهانی مایم، پانتومیم  یک زبان جهانی است، افزود: همچنین این زبان صلح نیز  می‌تواند برای همه باشد و همه هنرهای اجرایی  میتواند مردم را به هم نزدیک کنند و امیدواریم سال آینده تعداد شرکت کننده های خارجی بیشتر شود.

رئیس سازمان جهانی مایم، اظهار کرد: مطمئنم تمام هنرمندان این دوره اعلام میکند چه تجربه ای و فرهنگی را کسب کردند تا به دیگران اعطا کنند.

مارکو استوجانوویچ با بیان اینکه هنر پانتومیم میتواند یک ابزار تلفیقی با ارزش و مهم باشد، بیان کرد: امیدوارم گروه ناشنوایان نیز در آینده از هنرمندان پانتومیم حرفه ای شوند و از این طریق کسب درآمد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای برنامه دعا و نیایش خوانده شد و مطمئنم این کار در این کشور رایج است و در کشور ما چنین نیست، اظهار کرد: این کار بسیار  فوق العاده است که برای هنر و هنرمندان دعا کنیم چرا که اینان میتوانند افراد دیگر را در دور هم جمع کنند

رئیس سازمان جهانی مایم با بیان اینکه بارها سوال شده است که آیا هنر پانتومیم هنر مستقل است یا بخشی از هنرهای دیگر است، افزود: هنر اولین هنر انسانیت و بشتریت است و مطمئنم هنر پانتومیم  بخشی از هنرهای دیگر است.

گفتنی است: مارکو استوجانوویچ رئیس سازمان جهانی مایم از سوی سازمان جهانی مایم تقدیر نامه و  عضویت این سازمان را تقدیم ساسان قجر دبیر جشنواره بین المللی پانتومیم کرد.

همچنین در ادامه نیز اهدای قرآن کریم با ترجمه زبان انگلیسی توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان  به مارکو استوجانوویچ رئیس سازمان جهانی مایم اهدا شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha