۱۳۵ میلیارد ریال خدمات رایگان زنجانی ها به بقاع متبرکه استان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مردم خیر و متدین زنجان معادل ۱۳۵ میلیارد ریال به امامزادگان و بقاع متبرکه این استان کار و خدمت رایگان ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری مردم زنجان به صورت داوطلبانه و در قالب خادم افتخاری معادل ۱۰ میلیارد تومان کار و خدمت رایگان برای امامزادگان و بقاع متبرکه استان انجام دادند.

وی افزود: همچنین مردم شریف زنجان ۳۵ میلیارد ریال نیز به طور مستقیم در ساخت و ساز و عمران امامزادگان و بقاع متبرکه استان مشارکت کردند که این امر عمدتا از طریق مشارکت در ساخت و ساز با اهدای مصالح و تجهیزات مثل گچ و سیمان، شن و ماسه، آجر، آهن آلات، درب و پنجره یا تجهیزات مربوط به برق و آب و گاز بوده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان زنجان تصریح کرد: این کمک‌ها شامل کارهای رایگان و تبرعی ( اهدای مال یا منفعت به دیگری) در ماه‌های محرم و رمضان در قالب خادمین افتخاری و با کارهایی مثل انجام نظافت و خدمات بهداشتی، انتظامات، پذیرایی، پخت غذا و بسته بندی، جمع آوری نذورات مردمی، کمک به برگزاری مراسمات مذهبی، قرآنی، فرهنگی و دسته‌های عزاداری انجام شده است.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه حسینیه اعظم با چهار هزار و زینبیه اعظم زنجان با یک هزار خادم افتخاری در راس بقاع متبرکه دارای بیشترین خادم افتخاری هستند و پس از آنها امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان با ۱۰۰ خادم افتخاری قرار دارد، اضافه کرد: سایر امامزادگان و بقاع شاخص استان نیز با کمک خادمین افتخاری خود در ایام و مناسبت‌های ویژه به فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: انجام مراسمات بزرگ و عمومی در امامزادگان و بقاع در ایام و مناسبت ویژه مثل ماه مبارک رمضان و ماه محرم بدون مشارکت و همیاری خادمین افتخاری به هیچ وجه میسر نیست و تنها با وجود این عزیزان که بدون هیچ چشم داشتی و فقط با نیت الهی است مراسماتی مثل یوم العباس و یوم الزینب انجام و پذیرایی و اطعام عزاداران امکانپذیر می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: اداره امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد بدون همیاری و مشارکت مردم و خیرین و نیکوکاران امکانپذیر نیست و سازمان اوقاف همواره پذیرای خیران و نیکوکاران بوده و سعی در ارج نهادن به این قشر ارزشمند دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha