لزوم آماده سازی فرودگاه سقز برای بهره برداری در سفر رییس جمهور

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور به همراه استاندار کردستان در ادامه سفر خود به استان کردستان، صبح امروز از پروژه فرودگاه سقز بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، حسن منصوری امروز در بازدید از پروژه فرودگاه سقز بر برطرف شدن مشکلات این پروژه و لزوم آماده کردن آن برای بهره‌برداری در سفر قریب الوقوع رییس جمهور تاکید کرد.

معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه این فرودگاه در دهه ۷۰ ایجاد و سال ۱۳۸۴ مطالعات و عملیات اجرایی آن آغاز شده افزود: این پروژه در سال ۱۴۰۰ به صورت ناقص و بدون برج مراقبت و سالن افتتاح شد و به طور کلی همان سال حدود ۶۳ درصد پیشرفت داشت.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع شرکت فرودگاه‌ها به این طرح تزریق شد و مجددا شروع بکار کرد در طول هفت ماه اخیر اقداماتی مانند تجهیز برج مراقبت با تمام تجهیزات ایمنی و پروازی، محصور کردن فرودگاه، جداسازی باند پرواز و محوطه، تجهیز سالن ترمینال، بخشی از محوطه سازی، تکمیل ساختمان پلیس، تکمیل نگهبانی، انتقال سوله اصلی به منطقه و تامین ماشین آتش نشانی انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: حدود هزار میلیارد ریال برای محوطه سازی و احداث سوله لازم است اما این مسائل مانع از بهره‌برداری نیست.

وی یادآور شد: این فرودگاه در صورت بهره برداری می تواند نقش بی بدیلی در توسعه منطقه شمال کردستان و آذربایجان غربی داشته باشد، ضمن اینکه طرح کارکرد تجاری، بازرگانی و مسافربری دارد و با توجه به وجود منطقه آزاد تجاری، از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

لازم بذکراست فرودگاه سقز در آستانه بهره‌برداری است و حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد و خطوط پروازی توسط کارشناسان تشکیل شده و یک سری مسائل ایمنی پرواز وجود دارد که باید حل و فصل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha